گردشگری و توریسم

شنبه بازدید از موزه‌ها رایگان است

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «محمدرضا کارگر» با تبریک فرا رسیدن روز جهانی موزه‌ها، افزود: به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در تهران و استان‌های مختلف تدارک دیده شده که بر اساس زمان‌بندی‌های انجام‌ و برگزار می شوند.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هر استان برنامه های متنوعی را برای بزرگداشت روز جهانی موزه ها تدارک دیده و این در حالی است که موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی نیز هرکدام برنامه هایی را برای گرامیداشت این روز تدارک دیده اند.
کارگر افزود: روز 28 اردیبهشت، بازدید از تمام موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تمامی علاقه مندان رایگان است.
مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی ادامه داد: در برنامه هایی که در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد، از موزه داران برتر و افرادی که به رشد و رونق موزه و موزه داری کمک کرده اند تجلیل می شود.
وی افزود: به همین مناسبت در تهران نیز برنامه ای با مشارکت ایکوم( شورای بین المللی موزه ها) در فرهنگستان هنر در روز شنبه 28 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
همچنین به همین مناسبت بازدید از تالارهای آغازگران، معاصران و بین‌الملل، نمایشگاه‌های دفاع مقدس، کودک، علی حاتمی، نام‌آوران، خانه فرهاد و تماشاخانه، در موزه سینما رایگان است و علاقه مندان می‌توانند از ساعت 10 تا 18 روز یاد شده، از این مکان تاریخی دیدن کنند.
موزه سینمای ایران طبق روال همیشگی در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 18 و جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت 14 تا 18 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
موزه سینمای ایران در مجموعه باغ فردوس تهران واقع است. تالارهای موزه روزهای شنبه تعطیل است.
در این گنجینه عکس‌ها، اسناد و وسایل و تجهیزات قدیمی سینما از شخصیت‌های سینمایی نظیر دوبلورها و فیلم‌سازان و نیز پشت صحنه فیلم‌های بزرگ، پوسترها و دیگر چیزهای وابسته به سینما به نمایش گذاشته‌شده ‌است. این موزه شامل چند سالن با عنوان‌های دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دوبله و موسیقی و ارامنه است.
فراهنگ ** 3377 ** 1355

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


موزه


بازدید رایگان