گردشگری و توریسم

خسارتی به سازه قلعه فلک الافلاک خرم آباد وارد نشده است

به گزارش ایرنا سید امین قاسمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به حجم بالای بارندگی بخشی از تپه قلعه فلک الافلاک خرم آباد هم دچار رانش شد اما خوشبختانه هیچ خسارتی به سازه این بنای ارزشمند تاریخی وارد نشده است.
وی اظهار داشت: بلافاصله پس از بارش ها، اقدامات تامینی و اضطراری در کنار قلعه فلک الافلاک از جمله سبک سازی، ایجاد مهار بند در ضلع غربی، خارج کردن واریزها از پشت دیوار حافظتی و همچنین کشیدن کاور بر روی تپه را در دستور کار قرار دادیم تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.
سید امین قاسمی همچنین اضافه کرد: پس از وقوع سیل در استان دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان هم در سفر به لرستان و بازدید از قلعه فلک الافلاک از نزدیک در جریان آسیب ها و روند پیشگیری و مرمت قلعه فلک الافلاک قرار گرفت.
وی عنوان کرد: با دستور دکتر طالبان یک تیم مشاور فنی برای مطالعه و بررسی وضعیت موجود در راستای طرح استحکام بخشی قلعه تشکیل و بلافاصله پس از بازدید کار مطالعاتی آن انجام شد.
قاسمی ادامه داد:790 میلیارد ریال به ابنیه و تاسیسات گردشگری استان خسارت وارد شد.
وی بیان کرد: متاسفانه بر اثر این سیل بخشی از ابنیه تاریخی استان از جمله پل ها و تاسیسات گردشگری مورد آسیب جدی قرار گرفت که تلاش برای بازسازی و مرمت آنها را در دستور کار قرار دادیم.
7274/6060

انتهای پیام /*


فرهنگي


فلك الافلاك


خسارت


لرستان