گردشگری و توریسم

10 جشنواره فرهنگی در خلخال برگزار شد

محمدرضا شایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برگزاری این جشنواره ها علاوه بر دستیابی به هدف گذاری سال در ایجاد نشاط اجتماعی ،
جشنواره زمستان بیدار در منطقه طهرستان خلخال با استقبال علاقه مندان روبرو شد.
او اظهار داشت: بر اساس ارزیابی عملکرد ادارات میراث فرهنگی شهرستان های مختلف از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، این شهرستان پس از مشگین شهر در رتبه دوم جای گرفته است.
شایقی گفت: دستیابی به اهداف تعیین شده از سوی اداره کل برای ادارات شهرستانی از جمله برگزاری جشنواره های زمستان بیدار ، حفظ و حراست از آثار باستانی ، توسعه صنعت گردشگری ، تکمیل پروژه های نیمه کاره گردشگری از جمله راه اندازی ساختمان دایمی صنایع دستی شهر خلخال پس از هشت سال تعطیلی ، راه اندازی مجدد موزه میراث فرهنگی پس از پنج سال تعطیلی و اجرای مناسب سایر موارد ابلاغی از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور از عوامل مهم در کسب این موفقیت در سال گذشته می باشد.
او افزود: در حفاظت و حراست از آثار باستانی و میراث فرهنگی ارزشمند منطقه نیز کشف صدها قطعه اشیای مربوط به عصر آهن در منطقه تاریخی روستای شال از توابع بخش شاهرود از جمله موفقیت های اداره میراث فرهنگی خلخال در این زمینه است.
شایقی گفت: در توسعه صنعت گردشگری هم این اداره با اجرای سیاست های حمایتی از سرمایه گذاران طرح های گردشگری منطقه موفق به دستیابی به اهداف پیش بینی شده از جمله پرداخت تسهیلات بانکی به مجریان طرح های در حال اجرای گردشگری در مناطق نمونه گردشگری و فراهم کردن ساز و کار آغاز چند طرح گردشگری توسط سرمایه گذار بخش خصوصی شده است.
او اظهار کرد: در سال گذشته با تشکیل و راه اندازی جامعه تاسیسات گردشگری ، مراکز اقامتی و هتلداران شهرستان های خلخال و کوثر به عنوان نخستین شهرستان استان ، زمینه برای صدور پروانه فعالیت مراکز گردشگری و اقامتی در خلخال فراهم شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


شايقي


خلخال