گردشگری و توریسم

کمیسیون میراث فرهنگی اتاق بازرگانی قزوین آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در مراسم راه اندازی این کمیسیون که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین برگزار شد،گفت: کمک به جذب سرمایه گذار و رونق گردشگری از مهم ترین اهداف راه اندازی این کمیسیون به شمار می رود.
علیرضا خزائلی گفت: قزوین با سابقه 1800 ساله در حوزه شهرنشینی دارای نقش تاریخی، ژنتیکی و سرزمینی مهمی است و تمام سوابق گذشته این شهر می‌تواند از منابع توسعه پایدار آینده محسوب شوند.
خزائلی اظهار داشت: تداوم حضور قزوین در تصویب نامه شهرهای آبی- خاکی جاده ابریشم که به امضای عالی ترین مقامات وقت استان رسیده، یک فرصت بی نظیر و مزیت رقابتی مطلق برای قزوین به شمار می‌رود.
مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز در خصوص این کمیسیون گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری و موقعیت ژئوپلتیک منطقه قزوین، به راحتی می توانیم خلق ثروت کرده و معضلاتی چون بیکاری را با استارت آپ های متنوعی که امروزه به وجودآمده کاهش دهیم.
وی افزود: با بهره مندی از رشته های متنوع گردشگری همچون توریسم درمانی، توریسم مذهبی،گردشگران آثار تاریخی،گردشگران تفریحی و جاذبه های طبیعی استان می توان قزوین را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری معرفی کرد.
در ادامه این جلسه، ضمن بررسی نقطه نظرات و پیشنهادات در حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری و تدوین نقشه راه گردشگری استان قزوین مقرر شد با حضور یکی از معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان دستگاه های ذیربط ، مسایل مربوط به طرح های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری درکمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی قزوین طرح و بررسی شود و نتیجه آن در صحن شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارائه شود.
3013

انتهای پیام /*


اقتصاد


اتاق بازرگاني


كميسيون ميراث فرهنگي


قزوين