گردشگری و توریسم

عضو شورای تهران: کارخانه سیمان ری به شهرداری واگذار شد

به گزارش ایرنا «پیروز حناچی» شهردار تهران 28 اسفند سال گذشته از موافقت هیات دولت با واگذاری 30 ساله کارخانه «سیمان ری» به شهرداری تهران خبر داده بود.
نظری عضو شورای تهران روز چهارشنبه از انجام این واگذاری خبر داد و افزود: این واگذاری موجب می شود همزمان با مرمت و احیای این کارخانه اولین موزه صنعت سیمان کشور نیز در شهرری تاسیس شود.
وی ادامه داد: این اقدام سبب افزایش سرانه فضاهای فرهنگی تهران خواهد شد.
به گزارش ایرنا شهردار تهران پیشنهاد کرده بود دولت مجوز استفاده از کارخانه سیمان ری را به‌منظور مرمت، بازسازی و تبدیل به موزه‌صنعت سیمان و مجموعه گردشگری با کاربری‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به این نهاد ارائه دهد.
کارخانه سیمان ری به عنوان نخستین مجموعه تولید سیمان در کشور و خاورمیانه سال ۱۳۱۲ خورشیدی در منطقه مرکزی شهرری گشایش یافت اما با توسعه شهر و لزوم توسعه خدمات شهری و لزوم کاهش آلودگی از سال ۱۳۶۴ تعطیل شد.
قرارگیری کارخانه سیمان در بافت تاریخی و قدیمی شهرری و همجواری با بناهای تاریخی چون تپه باستانی دژ رشکان، برج تاریخی طغرل، باروی تاریخی شهرری، چشمه علی، گورستان تاریخی ابن بابویه و بقعه بی‌بی زبیده، حرم شاه عبدالعظیم و کاروانسراهای عباسی و قاجاری و نیز موقعیت ویژه برای گردشگران و خدمات گردشگری، به این مکان جایگاه ارزشمندی بخشیده است.
تهرام/9343/ 1008

انتهای پیام /*


اقتصاد


شهري


كارخانه سيمان ري


شهرداري تهران