گردشگری و توریسم

23 بنای تاریخی سال گذشته در استان اردبیل مرمت شد

نادر فلاحی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به صرف 30 میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی این آثار گفت: همه آثار مرمت شده در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
وی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بقعه شیخ جبرائیل کلخوران، بقعه شیخ حیدر مشکین شهر، جمعه مسجد عتیق اردبیل، مجموعه بازار اردبیل و محوطه باستانی شهر یری را از جمله مهمترین آثار مرمت شده طی سال گذشته در استان اردبیل عنوان کرد.
فلاحی بیان کرد: در قالب طرح های مرمت و بازسازی این بناها و آثار تاریخی، اقداماتی از جمله مرمت دیوار چله خانه، مقرنس گچی ورودی حیاط های ابنیه های تاریخی، تزریق مواد تثبیت کننده، آجر فرش و سربندی و بندکشی دیوار سایت باستانی انجام شده است.
وی با تاکید بر ضرورت مرمت و بازسازی آثار تاریخی استان اردبیل گفت: معرفی به همگان هدف اصلی بعد از مرمت بناهای تاریخی استان توسط کارشناسان زبده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: مرمت و بازسازی این آثار تاریخی توسط استادکاران زبده و ماهر بخش خصوصی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، تاکنون 870 اثر تاریخی و 14 اثر منقول تاریخی و فرهنگی از استان اردبیل به ثبت ملی رسیده است.
همچنین تاکنون بیش از یکهزار و 500 اثر و محدوده ارزشمند تاریخی اعم از بناها، تپه ها و محوطه های باستانی در این استان شناسایی شده است.
1905/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


مرمت اثر تاريخي


استان اردبيل