گردشگری و توریسم

مرمت بافت‌های تاریخی‌، نویدبخش روزهای خوب است

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از میراث آریا، «محمدحسن طالبیان»، با اشاره به تصویب این طرح در جلسه روز گذشته مجلس، این مصوبه را حمایت عملی نمایندگان مجلس از حوزه میراث‌فرهنگی قلمداد کرد و گفت: از نمایندگان مجلس و نیز دستگاه‌های مرتبط که مدت طولانی برای بررسی و تهیه این طرح تلاش کردند و جلسات تخصصی برگزار کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی افزود: طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی‌فرهنگی در حقیقت به حمایت‌های بیشتر از مالکان بناهای تاریخی و ساکنان خانه‌های تاریخی کمک می‌کند.
وی افزود: ضمن این‌که این طرح یک طرح حمایتی از سرمایه‌گذارانی است که در بافت‌های تاریخی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
طالبیان گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج این طرح این است که به یکپارچگی ارائه خدمات در بافت‌های فرهنگی‌تاریخی کمک می‌کند.
معاون میراث ‌فرهنگی کشور، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که در طرح تفصیلی و یا طرح هادی، امکان این وجود داشت که بافت‌های تاریخی و فرهنگی آن‌طور که باید و شاید موردتوجه قرار نگیرند که با تصویب این طرح، این بافت‌ها در قالب طرح ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرند.
طالبیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارزش سند بناها و خانه‌های بافت‌های فرهنگی – تاریخی اشاره کرد و افزود: در ارائه تسهیلات، اسناد خانه‌های تاریخی واقع در بافت‌های فرهنگی‌تاریخی خیلی موردتوجه قرار نمی‌گرفت که با این طرح خوب مجلس، اسناد این خانه‌ها نیز به‌عنوان یک وثیقه ارزشمند مورد قبول بانک‌ها خواهد بود.
فراهنگ ** 3377 ** 1355

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بافت‌های تاریخی‌


مرمت