گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

گردشگری ورزشی در خلخال رونق می گیرد

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه توجیهی مسئولان تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی خلخال از شناسایی و معرفی 25 مسیر جدید طبیعت گردی در این شهرستان خبر داد و افزود: مسیر کوهنوردی و طبیعت گردی اندبیل به سمت استان گیلان ، تنها یکی از این 25 مسیر زیبای طبیعت گردی منطقه است.
وی با بیان اینکه تلاش رونق صنعت گردشگری ورزشی شناسنامه دار با بهره گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی و تورهای گردشگری مجاز منطقه است، اظهار داشت: ما در هیچ شرایطی مانع فعالیت های گروه های کوهنوردی وطبیعت گردی مختلف در منطقه نیستیم ولی در عین حال برای ساماندهی این گروه ها و فعالیت آنها زیر نظر تورهای طبیعت گردی مجاز و یا هیات کوهنوردی شهرستان تلاش می کنیم.
او با توصیه به مسئولان تورهای گردشگری ، طبیعت گردی و همچنین گروه های کوهنوردی مختلف خلخال برای پرهیز از انجام فعالیت های خود در ایام و مناسب های خاص سال و حفظ حرمت ایام ویژه اظهار داشت: احترام به باورهای دینی و اعتقادی مردم منطقه از سوی گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی میهمان این شهرستان انتظار ما از آنها است.
وی گفت: رواج برخی از فرهنگ های غیربومی منطقه از طریق گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی میهمان مورد قبول فرهنگ عامه مردم منطقه نبوده و انتظار از مسئولان گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی مجاز شهرستان هدایت این گروه ها برای رعایت چهارچوب های قانونی و حفظ حرمت فرهنگ بومی منطقه در زمان حضور گروه های غیربومی در این شهرستان است.
بابایی افزود: هرگونه فعالیت در چهارچوب قانون و رعایت موازین شرعی ، عرفی و مقررات مربوط به گردشگری ورزشی ، منجر به توسعه صنعت گردشگری ورزشی در منطقه شده و برخلاف آن نیز به عنوان ضد حرکت این هدف و آفت طبیعت گردی و گردشگری محسوب خواهد شد.
او با توصبه به همه گروه های فعال در زمینه کوهنوردی و طبیعت گردی جهت هماهنگی برای ادامه فعالیت خود با اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اداره ورزش و جوانان برای دریافت مجوزهای مورد نیاز اظهار داشت: حوادث ناشی از بی توجهی به این امر برای شرکت کنندگان در برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی ، متوجه لیدر گروه خواهد بود.
شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل با برخورداری از جاذبه های زیبای گردشگری ورزشی از جمله مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی کوهستانی از جمله مسیر معروف و جنگلی اندبیل به اسالم به طول 50 کیلومتر همواره مورد توجه گروه های مختلف کوهنوردی و طبیعت گردی از مناطق مختلف کشور است.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري ورزشي


بابايي


خلخال