گردشگری و توریسم

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان: بودجه گردشگری افزایش یابد

مهدی جمال عصر دوشنبه در ستاد تسهیلات خدمات سفر و تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی 98 استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: یکی از ابهامات حوزه گردشگری ناشناخته ماندن جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان سمنان است.
وی با اشاره به بهره گیری از فضای مجازی و رسانه ها برای معرفی جاذبه های گردشگری سمنان به مسافران نوروزی، بیان کرد: 89 پایگاه اطلاع رسانی به منظور معرفی جاذبه های گردشگری در استان سمنان ایجاد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به فعالیت های کمیته های 9 گانه خدمات سفر در استان در نوروز 98 گفت: با توجه به خدمات ارائه شده، استان سمنان امسال به مقصد سفر بسیاری از مسافران تبدیل شد.
جمال با اشاره به رشد 37 درصدی اقامت مسافران نوروزی در هتل های استان سمنان، افزود: میزان اقامت مسافران در استان تا سه شب نیز افزایش یافت و این آمار گواه رونق گردشگری در استان سمنان است.
جمال با اشاره به نقش کمیته ستاد سفر در ارائه خدمات مطلوب به مسافران و رونق گردشگری، گفت: دبیرخانه دائمی خدمات سفر در استان سمنان راه اندازی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطر نشان کرد: وقوع سیلاب و شرایط نامساعد آب و هوایی یکی از دلایل موثر در افزایش اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان بود.
جمال به برپایی 18 بازارچه صنایع دستی با 270 غرفه، 13 هزار سیاه چادر، 64 برنامه نوروزگاهی و یک هزار و 744 نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری از جمله اقدام ها برای جذب مسافران و گردشگران نوروزی و رضایت از سفر آنان در نوروز 98 در استان سمنان بود.
به گزارش ایرنا، در ستاد تسهیلات خدمات سفر و تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی 98 استان سمنان با حضور ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و جمعی از مسوولان استانی از خادمان سفره های نوروزی 98 این استان تجلیل شد.
9891/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


اعتبارات