گردشگری و توریسم

رئیس سازمان میراث فرهنگی از گارگاه قالیبافی در کلاردشت بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر مونسان به همگام ورود به استان مازندران در شهرستان کلاردشت مورد استقبال معاون امور عمرانی استانداری، نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس و مسئولان شهرستان کلارشت قرارگرفت.
معاون رئیس جمهوری همچنین از آموزشکاه و کارگاه قالیبافی کلار بخش خصوصی در روستای کلنوی شهرستان کلاردشت بازید کرد.
وی در جریان بازدید از این کارگاه قالیبافی گفت: سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تلاش می کند تا با حمایت همه جانبه از کارگاه های کوچک صنایع دستی در شهرها به اشغال افراد جامعه کمک کند.
مونسان افزود : باید از ظرفیت کسانی که در رشته های مختلف تخصصی خصوصا تخصص هایی که در منطقه کلارشت از قدیم بوده و برخی از انان در حال فراموش شدن هستند حمایت شود تا با اموزش به نسل جوان علاوه بر کسب درامد برای خانواده های به اشتغال زایی منطقه نیز کمک کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در جریان سفر 2روزه خود به استان مازندران علاوه بر شرکت در نشست هم اندیشی توسعه صنعت گردشگری کلاردشت ، هتل سه ستاره پرشیا نوشهر را افتتاح و از بازارچه صنایع دستی هتل 5 ستاره الماس قو خاورمیانه شهرستان عباس آباد بازدید می کند.
وی همچنین قرار است امروز علاوه بر بازدید از چند پروژه در دست ساخت محمود اباد ، از مسجد جامع در حال مرمت ساری هم بازدید و با مجمع نمایندگان استان مازندران نشست برگزار کند.
همچنین حضور در مراسم جشن تجلیل از نوروزبانان ، افتتاح رستوران قصر طلایی در بهشهر، بازدید از پایگاه جهانی باغ تاریخی عباس آباد ، افتتاح همزمان 25 اقامتگاه بوم‌گردی در شیرگاه از برنامه‌های روز دوم سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان مازندران است.
در این سفر دو روزه شماری از معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی و نیز مسئولان استانی را همراهی می کنند.
کلاردشت با جمعیتی دستکم 24 هزار نفر ، دارای 19 روستا و قدمتی 7 هزار ساله در غرب مازندران قرار دار.
/1602/7078/1654

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


صنايع دستي


كلاردشت