گردشگری و توریسم

آرشیو هنر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اشرف بروجردی روز شنبه در آئین گرامیداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم آرشیو هنر به آرشیو اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزوده شود.
وی با اشاره به این که هنر بخش مفقودی حوزه آرشیو کشور بود، گفت: لازم است آثار هنری برای آگاهی آیندگان در این آرشیو نگهداری شود.
مشاور رئیس جمهوری با تاکید بر این که آرشیو اسناد، بخشی از هویت جامعه ایرانی است، گفت: در آرشیو هنر آثار در قالب نوشتار، تصویری، دیداری و شنیداری که در حوزه هنر هستند نگهداری می شوند.
مشاور رئیس‌جمهوری ادامه داد: این آرشیو در شیراز افتتاح می شود تا گنجینه هنر برای آیندگان باشد.
بروجردی گفت: آرشیو هنر سعی می‌کند ذخایر و آثار فرهنگی را از آسیب ها دور نگه دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: آرشیو اسناد در راستای گردش آزاد اطلاعات تاسیس شده است، و شفاف سازی، اطلاعات رسانی و به اشتراک گذاشتن اسناد و اطلاعات از جمله وظیفه های این سازمان است که در راستای رعایت حقوق شهروندی است.
وی ادامه داد: انسان ها به جهت کرامت و شانشان حق مطالبه کردن حق خود را دارند و سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان مرکزی علمی بهترین منابع و اسناد را در اختیار دارد.
وی با اشاره به این که سازمان اسناد و کتابخانه ملی درصدد جمع آوری اسناد تاریخی است، گفت: سال گذشته این سازمان موفق شد بسیاری از دست نوشته ها و اسناد مربوط به چهره های شاخص کشور از جمله خانواده آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی را به آرشیو این سازمان بیاورد.
فراهنگ**3377** 9053

انتهای پیام /*


فرهنگي


كتابخانه ملي


آرشيو هنر


ميراث مكتوب