گردشگری و توریسم

درآمد گردشگری وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی رازجویان روز شنبه در نشست هم اندیشی توسعه گردشگری در کلاردشت که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، افزود: هزار و 500 تاسیسات گردشگری و نیز 20 هزار نفر به شکل رسمی در مازندران در این بخش فعالیت دارند منتهی چه میزان از این توانمندی ها استفاده می شود جای بحث دارد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای مازندران برای راه اندازی گردشگری دریایی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده حدود 130 نقطه در ساحل استان مازندران امکان احداث اسکله دریایی کوچک و بزرگ برای این منظور شناسایی شده است.
وی بر راه اندازی هر چه سریعتر گردشگری دریایی در استان تاکید و کرد و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری بخش خصوصی گردشگری دریایی در منطقه راه اندازی شود.
رازجویان به وجود اراضی شیبدار بلااستفاده در کلاردشت اشاره کرد و گفت که باید تدبیری اندیشیده شود تا از این اراضی برای توسعه اقامتگاه های گردشگران استفاده بهینه شود.
فرماندار شهرستان کلاردشت با اشاره به مزیت های فراوان این شهرستان از لحاظ اقلیم جغرافیایی ، اثار تاریخی ، طبیعی و فرهنگی خواستار توجه ویژه مسئولان برای رونق گردشگری در منطقه شد.
کامران پولادی افزود: حدود هفت هزار ویلای خوش نشین در کلاردشت ساخته شده و دستکم هرسال نزدیک 100 هزار ‌گردشگر داخلی و خارجی به این شهرستان سفر می کنند منتهی زیرساخت های موجود گردشگری در این منطقه پاسخگوی نیاز همه نیست .
وی خواستار ارتقای کلارشت به منطقه ویژه گردشگری شد و گفت که با توجه به توانمندی های بالای کلاردشت در صورت انتخاب این شهرستان به منطقه ویژه گردشگری شاهد بهبود فضای کسب و کار و نیز رشد کیفیت زندگی مردم خواهیم بود .
وی جذب اعتبارات برای انجام کارهای پٓژوهشی ، ثبت اثار تاریخی ، استقرار اداره میراث فرهنگی ، تخصیص اعتبار برای بافندگان فرش ، توجه به گسترش طرح های بوم گردی را از مهم ترین خواسته ها در کلاردشت مطرح کرد.
معاون رئیس جمهوری نیز در این نشست به میزان صادرات بخش صنایع دستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال صادرات چمدانی صنایع دستی مشاغل خانگی در کشور 300 میلیارد تومان بوده است.
مونسان از بوم گردی به عنوان یکی از شیوه های جدید گردشگری یاد کرد و افزود : تعداد واحدهای بوم گردی کشور از 400 باب به بیش از هزار واحد افزایش یافته است.
علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری که صبح امروز به منظور افتتاح چند پروژه گردشگری و تفریحی وارد مازندران شد ، از چند مرکز تولیدی صنایع دستی و قالیبافی در شهرستان کلاردشت در غرب مازندران بازدید کرد.
وی قرار است در جریان سفر 2 روزه خود به استان مازندران علاوه بر افتتاح و بازدید از چند پروژه گردشگری و صنایع دستی ، در نشستی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ساری شرکت کند.
/1602/7078/1899

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


سرمايه گذاري


كلاردشت