گردشگری و توریسم

نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت پایان یافت

به گزارش ایرنا، همایش دو روزه بین المللی گردشگری بیابان لوت که از روز چهارشنبه در دانشگاه بیرجند آغاز شد، بخش دوم آن پس از ارایه مقالات علمی، بازدید از عرصه بیابان جهانی لوت در شهرستان نهبندان بود.
این بازدید صبح پنجشنبه با حضور 70 میهمان داخلی و خارجی از کشورهای ایتالیا، مالزی ، افغانستان و اساتید دانشگاه های فردوسی مشهد، تهران ، اصفهان، سیستان و بلوچستان و … آغاز شد که تا ساعت سه بامداد امروز ادامه یافت.
بازدید از آسبادهای روستای خوانشرف، خانه تقوی، کوه های مینیاتوری و ریگ یلان در شهرستان نهبندان از جمله برنامه های این سفر بود.
در این سفر محمود صادقی معاون نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور، مهران مقصودی مدیر پایگاه های جهانی بیابان لوت، اسماعیل کهرم فعال محیط زیست، نظر افضلی نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتنند.
در این بازدید مدیرپایگاه های جهانی بیابان لوت ضمن معرفی عرصه این اثر، ثبت جهانی انواع گونه های جانوری، گیاهی و سایر عوارض بیابان را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.
نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت روز چهارشنبه (11 اردیبهشت) با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت.
135 مقاله علمی از کشورهای انگلستان، استرالیا، هند، ترکیه، ایتالیا و سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که بخشی از این مقالات به صورت شفاهی در قسمت علمی همایش ارایه شد.
آیین افتتاح این همایش دو روزه با حضور سید رسول موسوی دستیار و مشاور وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و شهرام کریمی مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند آغاز شد.
بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران سال 1395 در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است.
شهرستان نهبندان از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری بیرجند است.
9893 * 6054

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بیابان لوت


بازدید گردشگران