گردشگری و توریسم

نمایشگاه عکس کویر لوت در خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش ایرنا رئیس نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه یادمان « سید امیر طالبی گُل» از سری برنامه های اولین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت است که در محل نگارخانه سرو باغ اکبریه بیرجند گشایش یافت.
محمدرضا مجیدی بیان کرد: در این نمایشگاه به دلیل محدودیت مکانی تنها 45 قطعه عکس از عکاسان بومی خراسان جنوبی و به خصوص زنده یاد سید امیر طالبی گل به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری بیابان لوت برگزار شده است، عنوان کرد: کویر زیبایی های خاص خود را برای توسعه گردشگری دارد اما ورود به کویر خطراتی خاصی هم دارد که باید گردشگران با ملاحظات لازم به آن سفر کنند.
مجیدی گفت: عکس های به نمایش گذاشته در این نمایشگاه در کتابی به نام عکس کویر لوت نیز به چاپ خواهد رسید.
وی افزود: این نمایشگاه از 10 تا 13 اردیبهشت ماه جاری صبح و عصر در محل نگارخانه سرو واقع در باغ جهانی اکبریه بیرجند به روی علاقه مندان باز است.
نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت امروز( چهارشنبه) با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت.
آیین افتتاح این همایش دو روزه با حضور سید رسول موسوی دستیار و مشاور وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و شهرام کریمی مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند آغاز شد.
همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت « فرصت های محلی و بین المللی» 2 بخش دارد که بخش علمی همایش امروز (چهارشنبه) در دانشگاه بیرجند برگزار شد و بخش دوم آن بازدید از بیابان لوت است که به اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه ( 12 اردیبهشت) انجام خواهد شد.
7556*6054

انتهای پیام /*


فرهنگي


نمايشگاه عكس


كوير لوت


افتتاح طرح در بابل