گردشگری و توریسم

صنعت گردشگری شهرهای اصفهان در حال توسعه است

فریدون الهیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت های گردشگری متنوعی در شهرستان های استان وجود دارد که در هر بخش قابلیت خاصی برای سرمایه گذاری دارد و باید متناسب با استعداد هر منطقه صنعت گردشگری توسعه یابد.
وی بیان کرد: در گذشته این فرصت های مطلوب و اقتصادی مغفول مانده و تمام تمرکز حوزه گردشگری اصفهان در مرکز استان ایجاد و از شهرستان ها غفلت شده بود که در سیاستگذاری های سال های اخیر اداره کل توسعه این صنعت در تمامی بخش های استان مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: این توجه به ظرفیت های بخش های مختلف استان باعث شده که بیش از 50 درصد گردشگران نوروزی امسال به شهرستان ها سفر کنند و توزیع مسافر در تمامی نقاط استان انجام شود که البته نقطه هدف توزیع مسافر بیش از این حد است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: در گذشته تنها 30 درصد از مسافران و گردشگران به شهرستان ها سفر می کردند و بقیه در مرکز استان بودند اما تغییر در رویکرد باعث تفاوت در توزیع گردشگر شده و این موضوع متوسط اقامت در کل استان رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، در تعطیلات نوروی امسال افزون بر سه میلیون مسافر به استان اصفهان سفر کردند.
وی در سفر به تیران وکرون ، این شهرستان را یکی از مناطق شاخص در حوزه گردشگری اعلام کرد و گفت: وجود روستاهای تاریخی، شهرزیر زمینی، قلعه تاریخی قمیشلو، درهای سنگی و کوچه باغ های تاریخی در این منطقه دارای جذابیت خاصی برای جذب گردشگر است.
وی اضافه کرد: فرصت های گردشگری طبیعی تیران و کرون یکی از شاخص های این شهرستان است که با سرمایه گذار در این حوزه بسیاری از مسافران و گردشگران به این منطقه سفر می کنند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است.
برنامه ریزی جهت افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور از اولویت های برنامه ششم توسعه است که این موضوع در استان اصفهان با توسعه زیرساخت ها در حال پیگیری است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر با ظرفیت حدود 20 هزار تخت است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در کلانشهر اصفهان قرار دارد.
در تعطیلات نوروزی میزان سفر گردشگران به استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
7131/6026/

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنعت


گردشگری


اصفهان