گردشگری و توریسم

جشنواره روز ملی خلیج فارس به صورت جشن مردمی برگزار شد

به گزارش ایرنا، رضا کمالی زرکانی عصر سه شنبه در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: برای این منظور جشن های مردمی در استان طراحی و جشنواره های موسیقی و شادی در بندرعباس راه اندازی شد.
وی ادامه داد: برای تاثیر گذاری در خارج مرزها نیز رسانه های خارجی دعوت شدند که 10 گروه تلویزیونی در اینجا حضور دارند، چهار پنل علمی برگزار شد و در این مراسم از اندیشمندان و محققانی که پیرامون خلیج فارس کار کرده اند، تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: جشنواره موسیقی و‌ جشنواره هنرهای تجسمی و نقاشی خیابانی و عکس برگزار شد.
وی بیان داشت: جشنواره تئاتر در شهر حاجی آباد برگزار شد و در سال آینده هم از 10 فیلم مستند حمایت می کنیم.
دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و آزاد سازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و هیات دولت در تاریخ 22 تیرماه سال 1384 در مصوبه ای بر این نامگذاری مُهر تایید زد.
سردار امام قلی خان در این روز (21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به مورد تهاجم قرار گرفتن هویت فرهنگی و تاریخی ملت ایران توسط ایادی استکبار جهانی بویژه برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و تلاش آنان برای تحریف نام تاریخی این خلیج، به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی این روز را انتخاب کرده اند.
دبیرخانه دایمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس به علت قرابت تاریخی و مرکزیت فرهنگی در بندرعباس واقع شده و سایر استان ها نیز در آن مشارکت فعال دارند.
3219/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


روز ملي خليج فارس


جشنواره خليج فارس


هرمزگان