گردشگری و توریسم

ارائه تسهیلات مطلوب به سرمایه گذاران حوزه گردشگری

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: اختصاص زمین دولتی و پرداخت وام های ارزان قیمت بخصوص در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر از مهمترین تسهیلات قابل ارائه به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در چهارمحال و بختیاری است.
وی افزود: با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری، بزودی این استان یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور می شود.
عباسی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری بلحاظ برخورداری از ظرفیت های بسیار بالا در حوزه گردشگری مکان مناسبی برای پذیرش سرریز مسافران و گردشگران داخلی و خارجی استان های خوزستان و اصفهان است.
وی یادآور شد: طبیعت بکر، جاذبه های دست نخورده و تولید محصولات ارگانیک در چهارمحال و بختیاری باعث شده تا انگیزه و لذت گردشگری در این استان نسبت به سایر استان های کشور بالاتر باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تکمیل پروژه های مرتبط با توسعه راه های ارتباطی این استان با خوزستان تا 2 سال دیگر از مهمترین راه های جذب گردشگران در بام ایران است.
وی گفت: توسعه جاده های ارتباطی بین استان های اصفهان – چهارمحال و بختیاری – خوزستان و احداث راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز از مهمترین این پروژه هاست.
عباسی تاکید کرد: کاهش کاغذ بازی اداری و تسریع در روند اجرای امور مرتبط با صدور مجوزهای سرمایه گذاری باعث رونق حوزه گردشگری در این استان است.
وی افزود: برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر چهارمحال و بختیاری به نقاط مختلف کشور و دنیا باید نسبت به برگزاری همایش های ملی و بین المللی در این استان اقدام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای تحقق اهداف توسعه ای در حوزه گردشگری باید از توان شوراهای اسلامی و به خصوص شورای عالی استان های کشور بهره گیری کرد.
وی یادآور شد: شورای عالی استان های کشور می تواند لایحه های حمایتی در حوزه گردشگری و بخش خصوصی تهیه و آن را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس برای حمایت از هتلداری در ایران و سرمایه گذاران در این حوزه آمادگی دارد.
علی کاظمی باباحیدری تاکید کرد: ایران از مهمترین مقاصد گردشگری دنیا بوده که می توان بخش مهمی در درآمد ناخالص داخلی کشور را در این حوزه محقق کرد.
وی افزود: نفت در ایران علاوه بر ایجاد فرصت های رونق، متاسفانه در برخی قسمت ها باعث رکود و تنبلی در روند توسعه شده است.
کاظمی باباحیدری تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری بلحاظ برخورداری از آب و هوای چهار فضل می تواند پایلوت گردشگری سلامت در ایران باشد.
وی یادآور شد: ارتقای کمی و کیفی راه های توسعه ای و اتصال چهارمحال و بختیاری به استان های بزرگ مانند خوزستان باعث جهش در حوزه گردشگری استان می شود.
کاظمی باباحیدری ارائه مشوق های لازم به سرمایه گذاران حوزه گردشگری را ضروری دانست و اظهار داشت: توجه به صنعت گردشگری در چهارمحال و بختیاری باعث افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، رشد ماندگاری گردشگران خواهد شد.
رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران ایران نیز گفت: افزایش هزینه ها و سوءمدیریت در برخی موارد باعث شده تا فعالان این صنعت در بعضی کشور نسبت به تعدیل نیروی انسانی خود اقدام کنند.
جمشید حمزه زاده تاکید کرد: کاهش ضریب اشتغال تخت های هتل های ایران از میانگین استاندارد پائین تر است.
وی افزود: به عنوان نمونه در 2 سال اخیر میانگین ضریب اشتغال تخت در هتل های چهارمحال و بختیاری از 40 به کمتر از 30 درصد کاهش یافت.
حمزه زاده تصریح کرد: این موضوع باعث شده تا فعالان هتلداری در ایران با ضرر و زیان ناشی از نوسان قیمت ها مواجه شوند.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از لحاظ جاذبه های گردشگری جزو بهترین مناطق توریستی ایران است.
رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران ایران اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری می تواند به تنهایی یک مقصد تا 4 روزه سفر برای گردشگران داخلی و خارجی تعریف شود.
وی گفت: تلاش می شود چهارمحال و بختیاری به حق واقعی خود در حوزه گردشگری دست یابد.
حمزه زاده تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری به خاطر جاذبه های فرهنگی، طبیعی، گردشگری و همچنین گردشگری سلامت جزو استان های برتر کشور است.
بازرس هیات مدیره جامعه هتل داران ایران نیز گفت: مجلس شورای اسلامی برای حذف مالیات بر ارزش افزوده در هتل های ایران همکاری کند.
فریدون رئیسی دهکردی تصریح کرد: در این صورت هزینه تمام شده هتل ها کاهش و ارائه خدمات به مردم کمتر می شود.
وی یادآور شد: انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راستا کمک کنند.
نایب رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران ایران نیز گفت: ایجاد وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باعث افزایش توان اجرایی و بهبود وضعیت گردشگری خواهد بود.
شهرام شیروانی تاکید کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی هتل های ایران به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: رونق هتل های کشور جذب بیشتر توریست های خارجی و ارزآوری را به دنبال دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در نوروز امسال 49 هزار نفر در استان اقامت داشته اند.
مهرداد جوادی تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی امسال 3 میلیون و 740 هزار و 784 مسافر وارد چهارمحال و بختیاری شدند.
وی یادآور شد: این تعداد مسافر از 25 اسفند 1397 تا پایان 16 فروردین سال 98 با افزون بر 935 هزار دستگاه خودرو به چهارمحال و بختیاری وارد شده اند.
جوادی تصریح کرد: از این تعداد 45 هزار و 912 مسافر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری اسکان یافتند.
به گزارش ایرنا، توسعه صنعت هتلداری در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود روند توسعه ای نقش دارد.
7362/6021

انتهای پیام /*


اقتصاد


هتل داری


گردشگری


چهارمحال و بختیاری