اماکن دیدنی ایران

کاهش ۱۴ درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور


چارتر

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۱۴ درصدی نشست و برخاست هواپیما طی سال ۹۷ در ۵۵ فرودگاه تحت مدیریت این شرکت خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: مطابق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سال گذشته مجموعا ۴۲۷هزار و ۸۰۳نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مدیریت این شرکت و ۵فرودگاه اختصاصی کشور انجام شده و ۵۱ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۱۳ مسافر و ۵۱۵میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۱۱ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابجا شده‌اند. این آمار نسبت به سال پیش از آن به ترتیب ۱۴ درصد (تعداد پروازها)، ۱۶ (جابجایی مسافر)و ۱۴ درصد(جابجایی بار) کاهش نشان می‌دهد.

فرودگاه مهرآباد با ۱۲۶ هزار و ۳۰ نشست و برخاست و جابجایی ۱۴ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۱۰۷ مسافر در رده نخست و فرودگاه‌های مشهد و امام خمینی (ره) نیز هرکدام به ترتیب ۶۰۳۳۵ و ۴۷۴۴۶ نشست و برخاست و جابجایی ۸ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۶۴۶ و ۷ میلیون و ۲۷۱هزار و ۳۳۸ مسافر را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. همچنین کمترین میزان پرواز متعلق به فرودگاه سمنان با ۴ پرواز و جابجایی ۱۹۸ نفر مسافر بوده است.

سال گذشته در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ۵فرودگاه اختصاصی کشور، مجموعا ۷۰۳۹۲ نشست و برخاست بین‌المللی شامل ۵۷۲۸۵هزار پرواز خارجی، ۱۱۸۵۵ پرواز