گردشگری و توریسم

برای جذب گردشگران از بازاریابی و تبلیغات استفاده می کنیم

به گزارش ایرنا، احمد ترکاشوند روز سه شنبه در حاشیه طرح توانمند سازی فعالان گردشگری استان البرزدر کاروانسرای شاه عباسی کرج در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اولین کار ما تبلیغات محیطی است که انجام شده و اکنون بیش از 200 جاذبه فرهنگی گردشگری و تاریخی استان اعم از دست ساز و غیره در قالب شکل های بنر، بیلبرد معرفی کرده ایم.
وی ادامه داد: در گام بعدی برنامه های تلویزیونی و رادیویی است از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 برنامه توسط صدا و سیما به این بخش اختصاص یافته است .
ترکاشوند بیان داشت: همچنین امسال بیش از 45 هزار اقلام تبلیغاتی چاپ شده که نقشه تفکیکی استان و شهرستان ها به همراه یک سری اقلام مثل خودکار و غیره برای معرفی جاذبه ها بین عموم مردم توزیع شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه رسانه ها نقش بسزایی در معرفی پتانسیل های گردشگری استان دارند، گفت: تلاش کردیم تا ارتباط مستمر و موثر با رسانه های البرز داشته باشیم چرا که رسانه به عنوان رکن اساسی تبلیغات و معرفی جاذبه ها می تواند نقش آفرین باشد.
وی آموزش را از دیگر برنامه های حوزه گردشگری دانست و اظهارداشت: امسال در حوزه گردشگری چهاربرنامه داریم که بخش اول آن آموزش است و طرح توانمند سازی فعالان گردشگری انجام می شود.
ترکاشوند افزود: بخشی از این دوره ها در گذشته به اشکال دیگری برگزار می شود و برخی در راستای به روز کردن دانش فعالان گردشگری اجرایی شده است.
وی بیان داشت: اکنون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز بحث آموزش به صورت مستقیم و برگزاری کارگاه آموزشی را دنبال نمی کند بلکه با چاپ بروشورهای آموزشی، نشست های چهره به چهره با مدیران عامل وآموزش در قالب توسعه موسسات آموزشی در دستور کار خود دارد.
این مسئول یاد آور شد: امسال حداقل 2 موسسه آموزشی به مجموعه موسسات آموزشی استان اضافه می شود.
وی گفت: اکنون سه موسسه آموزش گردشگری در استان فعال است که 2 موسسه دیگر در حال دریافت مجوز هستند.
ترکاشوند یکی از وظایف میراث فرهنگی البرز را هماهنگی بین دستگاه ها در قالب ستاد اجرایی خدمات سفرعنوان کرد و گفت: بیش از 29 دستگاه مرتبط و تشکل های وابسته که 35 تشکل هستند در ستاد اجرایی خدمات سفر حضور دارند تا امور مربوط به گردشگری بازدیدها و بسیاری از همایش ها و کارگاه ها را با این دستگاه ها هماهنگ کنیم و دبیر این ستاد نیز مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان البرزاست.
استان البرز بیش از 500 اثر تاریخی و طبیعی منحصر به فرد دارد که تاکنون حدود 271 آثار آنها ثبت ملی شده است.
7410/ 6155

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


تبليغات


البرز