گردشگری و توریسم

دانشجویان آلمانی از مجموعه تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

امیر مطلوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشجویان به همراه سه نفر از اساتید خود از استان همدان وارد تکاب شدند و روز گذشته/شنبه/ در بازدیدی هشت ساعته از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، جاذبه های این محوطه باستانی را مورد بررسی قرار دادند.
وی بیان کرد: دانشجویان آلمانی رشته ایران شناسی دانشگاه کلن همچنین از کوه میان تهی زندان سلیمان در سه کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان بازدید کرده و به قله این کوه مخروطی شکل نیز صعود کردند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب ادامه داد: این دانشجویان در بازدید از مجموعه تخت سلیمان از بخش های مختلف این مجموعه از جمله دریاچه اسرار آمیز در وسط آثار تاریخی، معبد آناهیتا، ایوان خسرو، آتشکده آذرگشنسب دوره ساسانی و کاخ ها و بناهای دوره ایلخانی عکاسی کرده و از یافته های خود یادداشت برداری کردند.
مطلوبی گفت: آنان همچنین به همراه یکی از راهنمایان گردشگری محلی به روستای نصرت آباد مرکز بخش تخت سلیمان در نزدیکی این محوطه باستانی رفتند و با آداب و سنن و فرهنگ بومی منطقه نیز آشنا شدند.
وی بیان کرد: این دانشجویان پس از بازدید از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، شب را در یک اقامتگاه بوم گردی در نزدیکی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان سپری و غذاهای محلی منطقه را نیز صرف کردند.
مطلوبی گفت: این دانشجویان آلمانی پس از یک شب اقامت در تخت سلیمان در ادامه سفر ایران شناسی خود، صبح امروز/یکشنبه/ تکاب را به مقصد شهر تبریز ترک کردند.
به گزارش ایرنا، پنج هزار و 438 گردشگر نوروزی از جمله 114 گردشگر خارجی در ایام عید نوروز امسال از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کرده اند.
مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و محوطه باستانی 12 هکتاری تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور و نخستین اثر پس از انقلاب اسلامی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
این محوطه باستانی با دریاچه ای اسرار آمیز و آتشکده آذرگشنسب شهرت جهانی یافته و آثار و بقایای معماری منحصربفردی از دوره های مختلف تاریخی از جمله دوره مادها، ساسانیان و ایلخانیان را در خود جای داده است؛ همین قدمت و زیبایی موجب شده تا گردشگرانی از مناطق مختلف جهان برای بازدید از آن علاقه مند باشند.
هم اینک کاخ ها، آثار و بقایای معماری دوره ایلخانی در مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب موجود است.
تکاب در 309 کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع است.
7514/6185/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي و گردشگري


دانشجويان آلماني


تخت سليمان تكاب