گردشگری و توریسم

شیراز شناسنامه‌ فرهنگ و هنر ایران است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویژه برنامه‌ روز شیراز در سومین روز از نمایشگاه کتاب با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و اهالی فرهنگ، در تالار استان‌‌های نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم عمق نوع‌دوستی و اصالت در فرهنگ استان فارس را ثمره‌ تلاش فرهیختگان، اندیشمندان و رجال این شهر عنوان و ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با تداوم تلاش‌‌های فرهنگی در این استان، شاهد انتقال حکمت و معرفت به نسل جدید این استان باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه سال 97 سال خوبی برای نشر و کتاب استان فارس بود، گفت: هم‌اکنون 220 کتابخانه در سی شهرستان استان فارس فعال هستند.
وی روز شیراز در نمایشگاه کتاب تهران را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌‌های بالای استان و ارتباط دوسویه‌ شیراز دوستان با اهالی قلم و هنر شیراز دانست.
صابر سهرابی ترویج کتاب و کتابخوانی را از کلان برنامه‌‌های مدنظر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان و ابراز امیدواری کرد تا شعار امسال با عنوان «خواندن توانستن است» در جهت عملیاتی شدن این کلان برنامه تاثیرگذار باشد.
اجرای چندین برنامه چون شعرخوانی، نقاشی و رونمایی از کتاب و برگزاری نمایشگاه از آثار هنری صنایع دستی استان فارس در حاشیه‌ برنامه‌ روز ویژه‌ استان فارس در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این دوره نمایشگاه نیز مطابق همه ساله تمامی ادارات کل ارشاد استانها با ظرفیت های فرهنگی و هنری و صنایع دستی با پوشش لباس های محلی در نمایشگاه حضور دارند. براساس برنامه ریزی مسئولان نمایشگاه هر روز به نام یک استان نامگذاری شده است و ویژه برنامه هایی با حضور مسئولان وزارت فرهنگ ارشاد استانی هر استان در محل نمایشگاه برگزار می شود .
سی ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
سه هزار و 200 ناشر با حدود 437 هزار کتاب شامل دو هزار و 400 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب و حدود 800 ناشر خارجی از 30 کشور جهان با 137 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند.
فراهنگ** ۱۳۵۵** 9053

انتهای پیام /*


فرهنگي


كتاب 98


نمايشگاه كتاب تهران


شيراز