گردشگری و توریسم

ثبت نام نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در کردستان آغاز شد

اسعد ساعدپناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان می توانند تا این تاریخ به معاونت صنایع دستی و هنرهای استان کردستان و در شهرستان ها به ادارات میراث فرهنگی مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: هنرمندان و تولیدکنندگان باید ظرف مدت 2 ماه تقاضانامه مربوطه را مطابق با دستورالعمل تکمیل و آثار هنری و اطلاعات مربوط به آن را در قالب لوح فشرده توسط شخص هنرمند و یا تولیدکننده به معاونت صنایع دستی استان یا ادارات شهرستان ها تحویل دهند.
ساعدپناه افزود: جلسه اولیه کمیته داوری نشان ملی مرغوبیت و انتخاب آثار برتر صنایع دستی استان با هماهنگی سازمان مرکزی و با حضور نماینده سازمان و کارشناسان مربوطه در محل معاونت صنایع دستی استان کردستان برگزار می شود.
وی یادآور شد: چهار معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و دو پیش شرط احترام به ارزش‎های محیط در بکارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسئولیت اجتماعی تولید کننده از موارد مهم در قضاوت داوران برای انتخاب بهترین اثر به شمار می‌ رود.
معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: هنرمندان دارای نشان ملی مرغوبیت باید برای خلق و تولید آثار هنری خود معیارها و پیش شرط لازم را رعایت کنند.
6108/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


نشان ملي


ميراث فرهنگي