گردشگری و توریسم

ظرفیت اماکن اقامتی منطقه آزاد ماکو تنها 1500 تخت است

به گزارش ایرنا، حسین حمزه لو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بهبود این روند با احداث هتل های چهار ستاره و هتل آپارتمان در منطقه موافقت اولیه صورت گرفته است که پس از طی مراحل قانونی کلنگ زنی خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر پروانه 2 واحد بوم گردی به صورت رسمی صادر شده که ظرفیت 25 تخت در آنها ایجاد شده است.
وی بیان کرد: 26 واحد بوم گردی نیز در روستاهای بارون، خوک، هاسون، دیبک، شیدی، چاوقون و قره خاج نیز در حال دریافت استعلام های لازم است.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه محورها و چشم اندازهای توسعه منطقه آزاد ماکو در بخش لجستیک، کشاورزی، صنعت و گردشگری تعیین شده است، افزود: مبانی گردشگری منطقه حول محور تاریخ، جغرافیا و فرهنگ نامگذاری شده و هدف ما جذب گردشگر و سرمایه گذار است.
حمزه لو اظهار داشت: نوروز امسال 250 نفر گردشگر در یکی از روستاهای بوم گردی اسکان داشتند که رقم قابل توجهی برای این مدت محدود است.
به گزارش ایرنا ، تور آموزشی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سفر یکروزه خود از اماکن تاریخی و بازارچه مرزی منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


اماكن اقامتي


زير ساختهاي گردشگري


ماكو