گردشگری و توریسم

تجلی جاذبه های زمستانی غرب اصفهان در کوچه های بهار

به گزارش ایرنا، در حالی که پس از فروکش کردن سیلاب های اخیر عطر و بوی بهار از گوشه و کنار طبیعت تراوش آغاز کرده است، در فریدونشهر واقع در غرب اصفهان، زمستان همچنان همنشین بهاران است.
در اردیبهشت خیال انگیز، این گام دوم بهار رنگ سپید برف در میان تازه رنگ های نوظهور خودنمایی می کند و هارمونی بی نظیری بر بوم فرح بخش فریدونشهر پدیدار گشته است.
پیست اسکی فریدونشهر، به عنوان مهم ترین جاذبه برفی اصفهان و مقصد نخست گردشگران علاقه مند به ورزش های زمستانه، تا چشم کار می کند مملو از برف و شادمانه های برفی است.
گذر از سرمای استخوان سوز سال گذشته و بارش پربرکت برف طی چند مرحله، حالا این جاذبه مفرح فریدونشهر را به مقصد گردشگرانی تبدیل کرده که رد پای زمستان را تا رسیدن به چشم انداز واقعی دنبال می کنند.
اکنون همزمان با رویش رستنی های بهاری، این گستردگی کوهستان های مملو از برف ، فریدونشهر را به جورچینی از تفرج گاه های گردشگری تبدیل کرده است.
به گفته مسوول روابط عمومی شرکت پیشروان توسعه گردش و ورزش فریدونشهر که هم اکنون در پیست اسکی این منطقه مستقر است، در زمان حاضر کیفیت برف به اندازه فصل سرما نیست اما حجم برف موجود در پیست متناسب با اردیبهشت ماه بسیار مطلوب است.
علیرضا اسپنانی در گفت و گو با ایرنا، افزود: به دلیل ارتفاع زیاد پیست اسکی نسبت به سایر قسمت ها، بارش ها همچنان در این منطقه به صورت برف است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز فصل گرما، تا زمانی که کیفیت و حجم برف بر اساس استاندارد های لازم باشد فعالیت پیست اسکی ادامه می یابد.
مسوول روابط عمومی شرکت پیشروان توسعه گردش و ورزش فریدونشهر، مناسب ترین کیفیت برف پیست اسکی را از ابتدای صبح تا ساعت 13 بیان کرد و افزود: پس از این بازه زمانی، برف بسیار آبکی می شود از این رو با هدف تامین ایمنی گردشگران و اسکی بازان از ساعت 13 به بعد پیست تعطیل است.
وی میزان استقبال گردشگران از پیست اسکی را همزمان با فصل بهار رضایت بخش اعلام کرد و از تخفیف 50 درصدی بلیط این مجموعه خبر داد.
اسپنانی به بارش های سیل آسای نخستین روزهای بهار در این منطقه اشاره کرد و افزود: تندبادهای شدید به بخشی از ستون های پیست اسکی خسارت وارد کرده است، همچنین با سقوط بهمن مواجه شدیم که خوشبختانه خسارتی به دنبال نداشت.
وی راه اندازی تله سیژ از پارکینگ به قله و اضافه نمودن مسیرهای جدید اسکی را برنامه های در دست اجرا برای توسعه پیست اسکی در سال جدید عنوان کرد.
در حرکت به سمت پیست اسکی فریدونشهر، مناظر چشم نواز بهاری در جوار برف به یادگار مانده از زمستان، توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.
طاها بیگدلی، که از شهرهای شرق و کویری اصفهان به فریدونشهر سفر کرده است، به ایرنا گفت: در زمستان به دلیل مشغله های کاری و شلوغی های آخر سال نتوانستم به ورزش اسکی بپردازم، وقتی به همراه خانواده به سمت غرب استان سفر کردیم و در مسیر به کوه های پوشیده از برف بر خوردیم برایم جالب و شگفت آور بود که در اردیبهشت ماه همچنان می توانیم برف را ببینیم و در هوایی دلچسب و مطبوع به ورزش های زمستانی بپردازیم.
این گردشگر افزود: فریدونشهر از ظرفیت خوبی برای جذب توریست در همه فصول برخوردار است و از آنجا که بسیاری از مردم شهرهای کویری استان مشتاق طبیعت سرزنده این منطقه هستند مسوولان باید امکانات تفریحی را به تناسب ورود گردشگر توسعه دهند.
یک کارشناس گردشگری با بیان اینکه جلوه های خدادای طبیعت یکی از بسترهای مهم توسعه صنعت توریسم است، در گفت و گو با ایرنا، افزود: سلایق متنوع گردشگران نکته مهمی است که می توان با هوشمندی از آن برای معرفی ظرفیت های گردشگری، کسب سود و رونق اقتصادی بهره برد.
ندا فضلی اضافه کرد: بسیار مشاهده شده است که گردشگران مستقر در یک منطقه گرم و خشک به دنبال مقصد های سرزنده و حتی سرد می گردند و بر عکس گردشگران مناطق سرد و برفی به دنبال جاذبه های کویری می روند؛ اگر بتوان این مقصد ها را در زمان مناسب خود به طور دقیق و هدفمند معرفی کرد می توان به اثرات چمشگیر این سفرها بر رونق اقتصاد مردم آن مناطق امیدوار بود.
وی با بیان اینکه برف همواره شادی آفرین بوده است، افزود: این موهبت خدادادی را می توان در قالب برنامه های مختلف مانند جشنواره های برفی، برگزاری تورهای یک روزه کوتاه، فراخوان های عکاسی و ساخت مستند، استقرار خانه های بوم گردی و اعزام سفیر گردشگری به شهرهای همجوار به یک فرصت ارزشمند فرهنگی اقتصادی تبدیل کرد.
به گزارش ایرنا، پیست اسکی فریدونشهر تنها پیست اسکی استاندارد در استان اصفهان است که شیب تند و منحصر به فرد 35 درجه آن موجب جذب گرشگران و علاقه مندان به ورزش های زمستانی می شود. این پیست مرتفع‌ ترین پیست اسکی منطقه مرکزی ایران و استان اصفهان است که سالانه بیش از 30 هزار نفر گردشگر را به خود جذب می کند.
این مکان دارای امکاناتی از قبیل رستوران، کافی شاپ، سوئیت جهت اسکان اسکی بازان، پیست کوب، پارکینگ، ایستگاه تیوپ سواری، اتاق فوریت های پزشکی، ایستگاه کرایه تیوپ، کرایه وسایل اسکی ،اسنوبردی ها، اتاق های اسکان، اسنومبیل، ایستگاه تیوپ سواری، محل های طبخ غذا، بوفه و اغذیه فروشی و سرویس های بهداشتی است.
همچنین این پیست دارای ساختمان های نگهبانی و اداری، اورژانس، استراحتگاه و نمازخانه است و پلیس راه نیز در ورودی ها و خروجی های این مکان به گردشگران و علاقه مندان به ورزش های زمستانی خدمات رسانی می کند.
پیست اسکی فریدونشهر در 3 کیلومتری این شهر در دامنه کوه تسیخه قرار دارد.
ارتفاع پایه پیست از سطح دریا 2 هزار و 630 متر و در بالاترین نقطه ارتفاع پیست به حدود سه هزار متر از سطح دریا می رسد.
طول بالابر پیست حدود 980 متر است و از نوع بالابر بشقابی است که اسکی بازان را در زمانی حدود 6 دقیقه به بالای پیست انتقال می دهد.
دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه راهی فریدونشهر، پس از شهرستان فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، سه راهی جاده روستای چغیورت امکان پذیر است.
شهرستان فریدونشهر با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
6026/9861

انتهای پیام /*


اجتماعي


پيست اسكي فريدونشهر


طبيعت بهاري


گردشگري