اماکن دیدنی ایران

«نذر کتاب» در نمایشگاه کتاب برای سیل‌زدگان


چارتر

غرفه «نذر کتاب» با هدف جمع‌آوری کتاب برای مناطق سیل‌زده و با شعار «همه با هم کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده را از نو بسازیم» تا ۱۴ اردیبهشت در دهمین فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

ایسنا: مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگسرای امید گفت: فرهنگسرای امید به رسم هرساله با طرح ویژه «نذر کتاب» در فرهنگسرای کتاب حضور دارد. اما با توجه به اتفاقات و حوادث سیل اخیر که در مناطق مختلف کشور رخد داده است، طرح «نذر کتاب» گسترده‌تر و با رویکرد مناطق سیل‌زده اجرا می‌شود.

او افزود: در طول زمان برگزاری نمایشگاه، کتاب‌های اهدایی از طرف شهروندان، ناشران و علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی توسط غرفه نذر کتاب جمع‌آوری می‌شود و بعد از پایان نمایشگاه کتاب‌ها بسته‌بندی و از طریق امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری به عنوان نماینده شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ همچنین در خصوص طرح نذر کتاب توضیح داد: طرح نذر کتاب از سال ۱۳۹۳ از سوی فرهنگسرای امید برگزار می‌شود. این طرح در مناسبت‌های مختلف مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی همچون زمان برگزاری نمایشگاه کتاب، با ارائه توضیح و دعوت از اقشار مختلف مردم و نیز جلب مشارکت ناشران کتاب در حوزه‌های گوناگون تا به امروز بارها و بارها اجرا شده است.

خسروی بروجنی افزود: امسال با حضور در غرفه «نذر کتاب» با شعار «همه با هم کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده را از نو بسازیم» قصد داریم با مشارکت مردمی و ناشران علاقه‌مند به این امر نیک کتابخانه‌های مناطق سیل‌زده را با کتاب‌های اهدایی راه‌اندازی کنیم.

دهمین فرهنگسرای کتاب با شعار «کتاب؛ سایه‌بان شهر» در مصلای امام خمینی(ره)، روبه‌روی در شماره ۱۲ ساختمان اصلی شبستان واقع شده است.