گردشگری و توریسم

بیش از 7.843 میلیون مسافر از گمرک قشم تردد کردند

به گزارش ایرنا، حسین سعیدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر گمرک قشم از طریق اسکله شهید ذاکری، اسکله بهمن، اسکله لافت، اسکله پُهل و فرودگاه قشم به مسافران خدمات ارائه می کند.
وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین یک میلیون و 300 هزار و 130 دستگاه وسیله نقلیه شامل کامیون، اتوبوس، وانت و سواری از طریق اسکله های لافت و پُهل تردد کردند که نسبت به سال 1396 بیش از سه درصد افزایش نشان می دهد.
جزیره قشم دارای 25 مکان طبیعی و بیش از 200 محوطه تاریخی است. غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم از جمله جاذبه های گردشگری قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در میان آب های خلیج فارس و به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده است.
7500

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


گمرک


قشم