گردشگری و توریسم

طرح تورهای ارزان قیمت در کشور کلید خورد

به گزارش ایرنا، فریدون محمدی روز پنجشنبه در آئین تجلیل از اعضای ستاد خدمات سفر استان بوشهر افزود: تورهای ارزان قیمت به معنی ارائه خدمات با کیفیت پائین نیست و استانی که در این بخش جلوتر باشد می تواند زودتر به مقصد برسد.
وی اضافه کرد: ارزان‌ سازی سفر یکی از مؤلفه‌های اصلی و مورد توجه سازمان است تا بتوان به لحاظ اجتماعی سفر کردن را به ‌عنوان یک اقدام برای همه طبقه های اجتماعی فراهم کرد.
محمدی ادامه داد: برای ما مهم است شرایطی فراهم کنیم تا تمام گروه‌ها و طبقه های اجتماعی با هر سطحی از درآمد خود بتوانند به راحتی به سفر روند.
وی بیان کرد: استان بوشهر باتوجه به قابلیتهای مختلفی که در بخش ساحل و طبیعی دارد می تواند به عنوان یکی از این مقاصد مطرح باشد و در این پروژه کمترین هزینه می تواند نقش مهمی در اقتصاد آن منطقه داشته باشد.
محمدی اضافه کرد: نفت، گاز، پتروشیمی، بازرگانی و سایر ظرفیت های موجود در استانی مانند بوشهر مهم است که همه آنها به نوعی با گردشگری در ارتباط است.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرسازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال رونق تولید سرمایه گذاری در بخش گردشگری می تواند بهترین و به صرفه ترین سرمایه گذاری باشد که می تواند در کمتر زمان ممکن بازگشت سرمایه و رونق اقتصادی به دنبال داشته باشد.
محمدی اضافه کرد: باتوجه به تحول های پیش آمده در آینده نه چندان دور صنعت گردشگری و سفر به صنعت اول کشور تبدیل می شود.
وی بیان کرد: امروز سفر تنها به عنوان یک کار تفریحی و فرعی به شمار نمی آید بلکه با رونق آن اقتصاد شکوفا و در شرایطی که با رکود اقتصادی روبه رو هستیم این صنعت گردشگری است که می تواند اقتصاد یک جامعه را متحول کند.
محمدی ادامه داد: صنعت ساختمان در دوره ای به عنوان یک صنعت پردرآمد تلقی می شد ولی امروز این صنعت به دلیل محدودیت هایی که دارد اشباع و راکد شده است این درحالی است که صنعت گردشگری این ویژگی را ندارد و با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های خدادادی همواره رونق داشته باشد.
وی تاکید کرد: ساحل استان بوشهر می تواند به عنوان یک برند برای استان تلقی شود و از آن برای جذب گردشگر در طول سال استفاده کرد.
دبیرستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور گفت: امروز بندر گناوه به دلیل موقعیت تجاری به عنوان برند است و باید نسسبت به تقویت زیرساخت های آن اقدام کرد.
وی اضافه کرد: با طراحی جشنواره، رویدادها و فستیوال ها در طول سال می توان برای استانی مانند بوشهر حتی در فصل گرم سال نیز گردشگر جذب کرد و این می تواند به اقتصاد استان کمک کند.
محمدی با اشاره به افزایش 68 درصدی مدت اقامت در استان بوشهر گفت: تقویت سفرها در استانها می تواند اقتصاد مناطق را از رکود خارج کند و باتوجه به پروژه بوشهر توریسم 2022 که در آن خیابان و پروژه گردشگری طراحی شده بود می توان به آن شهر گردشگری نیز اضافه کرد و از این قابلیت استان بیشتر بهره برد.
6047/6045

انتهای پیام /*


فرهنگي


تورهاي ارزان قيمت


گردشگري


بوشهر