گردشگری و توریسم

اعتبار سایت قایقرانی بوشهر از محل سفر رئیس جمهوری مصوب شد

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در آئین تجلیل از اعضای ستاد خدمات سفر استان بوشهر افزود: دریا از قابلیت های گردشگری این استان است که با تامین زیرساخت های لازم در این بخش از این قابلیت به نحو مطلوبی استفاده کرد.
وی یادآورشد: استان بوشهر هنوز در بخش ایجاد و تجهیز پلاژها کاستی هایی دارد که باید این ظرفیت ها ایجاد و تقویت شود.
استاندار بوشهرگفت: در حوزه تقویت دهکده های گردشگری و روستایی به خصوص مناطق ساحلی باید اعتبارات حوزه دهیاری ها به سمت توسعه زیرساخت های گردشگری سوق داده شوند.
وی اضافه کرد: باتوجه به احیای تالاب های استان به خصوص تالاب حله می طلبد با ایجاد زیرساخت های لازم از این موهبت طبیعی در استان نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری بهره برد.
گراوند با اشاره به اهمیت تورهای گردشگری ارزان قیمت گفت: با برطرف شدن حل مشکل آلایندگی می توان از این سواحل به نحو مطلوبی استفاده کرد.
وی افزود: استان بوشهرعلاوه بر داشتن ظرفیت‌هایی در بخش صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی از قابلیت بالایی در گردشگری برخوردار است که باید این مهم معرفی شود چرا که هنوز در بعضی مواقع استان برای کشور ناشناخته است.
استاندار بوشهر گفت: قابلیت گردشگری این استان در بخش‌های ساحلی، روستایی، بوم‌گردی، دریایی و عشایری است و باید نسبت به معرفی این توانمندی‌ها تلاش کرد.
وی یادآورشد: بافت تاریخی بوشهر و چهار محل قدیم این شهر که همه ادیان در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کردند می تواند به عنوان الگویی برای دنیا و ظرفیت مهمی درگردشگری معرفی شود.
استاندار بوشهر گفت: این استان علاوه بر ظرفیت گردشگری، از توانمندی در بخش صنایع دستی برخوردار است که این ظرفیت بیش از پیش باید معرفی شود.
وی افزود: هرچند عملیات اجرایی هتل پنج ستاره در بوشهر آغاز شده ولی در زمان حاضر نبود چنین هتلی در مرکز این استان یکی از مشکلات زیرساختی در بخش اقامت گردشگری شناخته می شود .
استاندار بوشهر گفت: تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور به عنوان یک مزیت است که ایجاد هتل مناسب برای پذیرایی از تیم‌‌های میهمان مورد تاکید است و در این راستا بازسازی هتل دلوار بوشهر در دستور کار قرار می‌ گیرد.
گراوند اضافه کرد: باید کمبودهای زیرساختی گردشگری در شهرهای گناوه، دیلم، دیر و دلوار در راستای جذب هرچه بیشتر گردشگر برطرف شود.
وی یادآورشد: برای توسعه دهکده گردشگری کنگان باید 10 هکتار به مساحت این دهکده گردشگری اضافه شود و تکمیل دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه نیز مورد توجه قرار دارد.
6047/6045

انتهای پیام /*


اقتصاد


سایت قایقرانی


گردشگری


بوشهر