گردشگری و توریسم

همه زیبایی های خلقت در زردکوه بختیاری است

خانم سایبا روز پنجشنبه به همراه گروه 15 نفره گردشگری و طبیعت گردی سوئیس در منطقه ییلاقی استقرار عشایر کوچرو در شهر چلگرد در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: جاذبه و چشم انداز طبیعی دامنه های زردکوه با رویش گیاهان دارویی و خوراکی خود رو، محل بسیار جذاب است.
وی استقرار سیاه چادر دامپروران (عشایر) بصورت ساده و با ساده ترین امکانات و به دور از زندگی صنعتی و ماشینی را آرام بخش، با صفا و لذت بخش دانست.
عضو هیات گردشگری و طبیعت گردی کشور سوئیس افزود: وجود سرچشمه دو رودخانه بزرگ کشور ایران یعنی ‘کارون ‘و ‘زاینده رود’ از دامنه زردکوه، این منطقه را به یک منظره رویایی تبدیل کرده است.
فرماندار کوهرنگ نیز در بازدید از محل اقامت گردشگران خارجی از این شهرستان گفت: بیش از 8 گروه گردشگری خارجی از هند، آلمان و نیوزیلند، فرانسه و سوئیس به منظور بازدید از جاذبه های گردشگری و بکر طبیعی به این منطقه سفر کرده اند.
مرتضی زمانپور اظهار داشت: اقامتگاه های بوم گردی و جاذبه های عشایری از کانون های گردشگری مورد استقبال گردشگران خارجی در این شهرستان است.
وی مهمترین مناطق گردشگری این شهرستان را شامل آبشار کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون، آبشار شیخ علیخان، جنگل‌های بلوط منطقه بازفت، چشمه دیمه، روستاهای تاریخی و بکر منطقه، روستای پله کانی سرآقا سید دانست.
زمانپور توضیح داد: آبشار شیخ علیخان یکی از زیباترین آبشارهای شهرستان کوهرنگ و کشور است که مسافران بسیار زیادی را هرساله در فصول سال به شهرستان کوهرنگ می‌کشاند.
به گزارش ایرنا، کوهرنگ پرآب ترین شهرستان چهارمحال و بختیاری می باشد که میزان بارش این شهرستان در سال زراعی جاری بیش از دو هزار و 124 میلیمتر بوده است.
6199/6021

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


توريستي كوهرنگ


گردشگر خارجي