گردشگری و توریسم

برگزاری نشست نقش هنرهای سنتی در توسعه بوم گردی در فومن

این نشست با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم هنرهای سنتی در تقویت کارکرد اقامتگاه های بوم گردی در حوزه گردشگری و ظرفیت سازی برای توسعه کارآفرینی محلی به منظور بهبود شرایط هنرهای سنتی دستی و بوم گردی برگزار شد.
محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در این نشست ، با بیان اینکه صنایع دستی و هنر ما از شاخص های مدنیت و تمدن ایران است، افزود: این صنایع تا هزاران سال دیگر مبین و نشان دهنده هویت ما خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت بخشی به بوم گردی و گردشگری از سوی استاندار گیلان گفت: تاکنون در شهرستان 179 مجوز واحد بوم گردی از سوی میراث و بنیاد مسکن در کمیته واقع در فرمانداری صادر شده است.
فرماندار فومن با بیان اینکه تاسیس هر واحد بوم گردی برای هفت تا 10 نفر اشتغال ایجاد می کند، بر پیوند صنایع دستی و بوم گردی تاکید کرد و افزود: صنایع دستی از الزامات بوم گردی است و باید با برنامه ریزی و مدیریت درست موجب تحول اقتصادی مناطق میزبان بوم گردی شود.
وی با اشاره به فهرستی از انواع صنایع دستی شامل رشتی دوزی، چموش دوزی، مرواربافی، حصیربافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، چادرشب بافی، نمدمالی، شال بافی، بافتنی‌های سنتی، لباس محلی، محصولات چوبی، سفالگری و بامبو بافی، خواستار این شد که از تمام ظرفیت ها برای شناسایی شایسته این هنرها استفاده شود.
شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
21 هزار هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی در گیلان مشغول به فعالیت هستند که 80 درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.
80 رشته صنایع دستی در گیلان وجود دارد که 71 رشته از این تعداد فعال است و تاکنون شش هزار و 298 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.
7294 / 2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


هنرهاي سنتي


گيلان


فومن