گردشگری و توریسم

تبادل فرهنگی اقوام ایرانی به غنای فرهنگ کشور کمک می کند

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح جشنواره ملی ایل بانگ در شهرستان بدره اظهار داشت: شاید در کمتر جایی از کره زمین باشد که آداب، رسوم، فرهنگ و پوشش های مختلف اقوام این گونه در کنار هم قرار گرفته باشند.
وی افزود: در واقع برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند احیاگر برخی سنت ها و آیین هایی باشد که رو به فراموشی است.
کرمی تاکید کرد: در استان ایلام ظرفیت های بی نظیری در بخش عشایری و گردشگری وجود دارد که نیازمند معرفی در سطح ملی است.
وی با اشاره به اینکه این برنامه ها می تواند نقطه قوتی برای معرفی استان در بخش های فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری باشد، افزود: یکی از ظرفیت های اقوام ایران زمین، غنای فرهنگی آنان است و معتقدیم برگزاری چنین جشنواره ها و داد و ستدهای فرهنگی می تواند مقدمه همبستگی بیشتر آنان با هم باشد.
مدیر کل ارشاد استان ایلام هم در این آئین گفت: به دغدغه هنرمندان این حوزه اطمینان می‌دهیم ایل‌بانگ به دنبال همگرایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و حفظ و استحکام بافت فرهنگی، زبانی و قومی ایران اسلامی و استان سرافراز ایلام است.
عمران خودآموز، معرفی و کشف استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی را در زمینه‌های مختلف بومی و محلی عشایر و اقوام ایرانی از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی افزود: ایجاد همدلی و وحدت از کارکردهای غیر مستقیم این جشنواره است که می تواند باعث ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه شود.
جشنواره ملی ایل بانگ امروز چهارشنبه با حضور هنرمندانی از 15 استان و استقبال گسترده مردم در منطقه چشمه شیرین شهرستان بدره آغاز به کار کرد.
7177/6034

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره اقوام ايراني


ایل بانگ


بدره