گردشگری و توریسم

واگذاری امور به تشکل های مردمی جزو تعهدات میراث فرهنگی است

حسین اربابی عصر چهارشنبه در مراسم آغاز فعالیت رسمی سمن سرای تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، افزود: ایجاد فضای مناسب کاری در کنار واگذاری امور به سمن ها جزو برنامه های اولویت دار سازمان در حوزه تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی با اشاره به نقش این تشکل ها در فعالیت های مختلف، اظهار داشت: تشکل ها مصداق کامل تحقق جامعه مدنی و فعالیت آنها به معنای عدم انحصار است و امیدواریم افتتاح و فعالیت این چنین مکان هایی در راستای تحقق اهداف متصور باشد.
اربابی ادامه داد: تاسیس سمن سراها در راستای نیل به دو هدف اصلی انجام می شود؛ اول اینکه انحصار تحت هیچ شرایطی به وجود نیاید و دوم اینکه سازمان هر روز بیش از قبل وظایف و اختیارات خود را چه از باب حاکمیتی و چه از نظر تصدی گری به سمن ها واگذار کند تا به وظیفه اصلی خود که همانا سیاست گذاری، نظارت و حمایت است، بپردازد.
وی ابراز امیدواری کرد با مطالبه گری سمن های تخصصی به بهترین نحو اهداف فوق محقق شود.
اربابی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد پل ارتباطی بین سازمان و مردم هستند، یادآوری کرد: سازمان میراث فرهنگی طبق قانون مکلف است تا با کاهش تصدی گری، فعالیت های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به سمن ها واگذار کند.
وی اضافه کرد: بر همین مبنا سمن ها نیز با رعایت قوانین و برخورداری از عنصر دلسوزی، یار و یاور و بازوی توانمند سازمان میراث فرهنگی در انجام ماموریت های محوله هستند.
3038/3071

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميراث فرهنگي


سمن ها