گردشگری و توریسم

سفرهای دریایی در نوروز 9 درصد رشد داشت

به گزارش ایرنا، هادی حق شناس روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی 98 کشور اظهار داشت: در بخش گردشگری دریایی نیز شاهد کاهش پنج درصدی بودیم.
وی ادامه داد: امسال با سیل شروع شد که بخشی از سفرهای دریایی را کاهش داد ولی موجب افزایش سفرهای دریایی در هرمزگان شد به گونه ای که 75 درصد سفرهای دریایی در این استان انجام شده است.
وی اضافه کرد: 45 پایانه دریایی در شمال و جنوب فعال بودند، 590 هزار خودرو از سرزمین اصلی به 2 جزیره کیش و قشم منتقل شد که این نشان دهنده نهادینه شدن ایمنی در سفرهای دریایی است.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: تا چند سال گذشته وقتی اسم بندر به میان می آمد، بار و کشتی باری به ذهن ها خطور می ‌کرد ولی امروز شناور و مسافری و سفرهای دریایی به گوش می رسد.
وی اشاره کرد: وقتی بخش دریایی جذابیت دارد، ارزی از کشور خارج نمی شود؛ دیگر هر جا مسافر حضور یافت باید خدمات مسافری بیشتر شود که این شغل های جدید ایجاد می کند.
حق شناس اشاره کرد: به نظر می رسد آثار گردشگری دریایی تنها به اقتصاد منحصر نمی شود و موجب افزایش اعتماد به نفس و دانش و شاداب تر شدن مردم می شود که این شادی عنصر مهمی در سرمایه اجتماعی است.
3219/9944 /6048

انتهای پیام /*


اقتصاد


سفرهای دریایی


رشد


هرمزگان