گردشگری و توریسم

اقامتگاه‌ های بوم گردی در جنوب کرمان ایجاد شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: ایجاد اقامتگاه‌ های بوم گردی بهترین راهکار برای توسعه گردشگری روستایی و جذب مسافر در فضاهای بومی و طبیعی هستند.
وی تصریح کرد: شهرستان هایی چون ارزوئیه، قلعه گنج، فاریاب، رودبار، منوجان و منطقه جازموریان به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری و حضور قابل توجه گردشگر در این مناطق نیاز به اقامتگاه های بوم گردی دارند که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و مردم بومی بتوان در این مناطق نیز اقامتگاه بوم گردی ایجاد کرد.
وی ادامه داد: به تازگی سه مجوز دیگر در شهرستان های سیرجان و شهربابک صادر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر این اقامتگاه ها مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفته اند تصریح کرد: در نوروز سال جاری بیش از 50 هزار نفر در اقامتگاه های بوم گردی استان اقامت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد افزایش نشان می دهد.
فرخی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه تعداد اقامتگاه بوم گردی دارای رتبه نخست کشوری است بیان داشت: این استان باید در زمینه ارائه خدمات گردشگری به لحاظ کیفی نیز حائز رتبه های برتر شود که مسئله استانداردسازی این اقامتگاه ها در اولویت کارها قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان تصریح کرد: این استان دارای مناطق بکر گردشگری و تاریخی زیادی است که برای سوق دادن گردشگران به سوی این مناطق باید زیرساخت ها نیز مهیا شود.
فرخی افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد اقامتگاه بوم گردی در منطقه شهداد و کمترین آن در شهرستان ارزوئیه قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: کشور ایران دارای ظرفیت بالایی در راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی است و باید این ظرفیت به یک برند جهانی تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: گردشگران و مسافران برای رزرو اقامتگاه های بوم گردی استان کرمان می توانند از طریق سایتwww.BiaBoom.com و یا www.Miras.kr.ir اقدام کنند.
3029/9895

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


بوم گردي


جنوب كرمان