گردشگری و توریسم

رئیس میراث فرهنگی دامغان: موزه این شهر تا پایان اردیبهشت تعطیل شد

مهدی قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: موزه تاریخ شهر دامغان با هدف به‌ روزرسانی اشیا و بهسازی فضای داخلی تا تاریخ 28 اردیبهشت 98، سالروز موزه ها، تعطیل است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان اضافه کرد: ورود تعدادی از اشیا قدیمی اهدایی مردم، ایجاد موزه ای غنی تر از گذشته، جا به جایی داخلی، بازسازی اشیا و تفکیک آثار تاریخی، از برنامه های در حال اجرا است.
قاسمی با اشاره به اینکه بسیاری از آثار اهدایی مردم و تعدادی از آثار موجود در مخزن سمنان، به آثار این موزه افزوده می شود ، افزود: انجام این تغییرات به منظور ایجاد فضایی جدید، متنوع و با جذابیت برای بازدیدکنندگان انجام می شود تا بتواند تاریخ و قدمت دامغان را به خوبی معرفی کند.
قاسمی خاطر نشان کرد: تفکیک آثار و اشیا تاریخی به بخش های مختلف شامل پوشاک، سفال، ابزارهای سنگی، آهنی و چوبی، وسایل استحمام، اصل مدارک قدیمی اجرا می شود، اتاق مشاهیر دامغان با نصب تندیس مفاخر و افراد صاحب نام و تصاویر تاریخی از گذشته دامغان از دیگر قسمت هایی است که به این موزه افزوده می شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: در حال حاضر320 اثر در موزه تاریخ شهر دامغان نگهداری می شود که بدون شک با افتتاح موزه، این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، موزه تاریخ شهر دامغان در محل خانه لطفی واقع‌شده است که 110 سال قبل مقر حکومتی شجاع لشکر، حاکم دوره قاجاریه بوده است؛ شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله ، دارای 2 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد 400 اثر شناسایی و تاکنون 126 اثر ثبت ملی شده اند.
9856/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


توسعه موزه


دامغان