گردشگری و توریسم

تور دوچرخه سواری مغان گردی برگزار می شود

به گزارش ایرنا ، عدالت حاجی پور روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری تور دوچرخه سواری مغان گردی افزود: این تور در شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار ، گرمی و اصلاندوز مغان برگزار خواهد شد.
وی هدف این تور را آشنایی با ظرفیت های مناطق گردشگری مشترک در شهرها ، روستاها و بخش های پهنه زیبای مغان و معرفی پتانسیل هایی موجود در تمام شهرستان ها ذکر کرد.
او همچنین با اشاره به بازدید این تور دوچرخه سورای از بخش ها و اماکن گردشگری شهرستان های پارس آباد ، اصلاندوز ، گرمی و بیله سوار مغان ، آثار و اماکن تاریخی قلعه اولتان در بخش مرکزی و تپه نادر در بخش اصلاندوز و آق توره و قارا توره در بخش تازه کند و سنگرهای مبارزات عشایر در جنگ با روس ها در روستای هوار کندی بخش اسلام آباد و خانه های تاریخی واقع در روستاها را از جمله آثار دینی این مناطق دانست.
وی اظهار داشت: در کنار این مکان های تاریخی تالاب های تپراق کندی و سد میل مغان و دریاچه شهرک و چهل پله دوست کندی و چهل پله شهرک و جنگل های اطراف آن و سایت آهوی مغان در کنار قشلاق علملو و تفرجگاه و جنگل های سواحل رود ارس و مراتع و مزارع سرسبز و آلاچیق و زندگی عشایری و ورنی مغان و صنایع دستی ظرفیت برزگی برای جذب گردشگران می باشد که نیاز به معرفی بیشتر در فرصت بدست آمده از برگزاری چنین تورهای هایی می باشد.
شهرستان مرزی پارس آباد مغان در شمال غرب کشور و شمالی ترین نقطه استان اردبیل واقع است ، این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان بوده و یکی از قطب های بزرگ کشاورزی، اقتصادی، دامی و باغی کشور محسوب می شود.
سالانه بیش از 40 نوع محصولات کشاورزی در آن کاشت ، داشت و برداشت می شود.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


ورزشي


دوچرخه سواري


مغان