گردشگری و توریسم

برنامه های جشنواره خلیج فارس متناسب با جایگاه آن برگزار شود

به گزارش ایرنا، ایرج حیدری عصر دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس اظهار داشت: استان هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و پیوندهای فرهنگی و معنوی ، نزدیکی زیادی با خلیج فارس داشته و باید برای نکوداشت این روز تمام تلاش خود را انجام دهیم.
وی افزود: دشمنان همه ابزارها و امکانات خود را برای کم رنگ نشان دادن نام خلیج فارس بکار برده اند ولی با عزم ملی که وجود دارد به اهداف خود در این رابطه دست پیدا نخواهند کرد.
این مقام مسوول تصریح کرد: خلیج فارس از ارزش و اهمیت بسیار بالایی در بین ایرانیان برخوردار است و باید این نام زنده نگه داشته شود و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.
حیدری بیان داشت: بزرگداشت روز ملی خلیج فارس باید با برنامه های متنوع ملی و فراملی همراه باشد و از تمام ظرفیت ها استفاده شود.
وی تعامل و هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی را در این امر مهم دانست و یادآور شد: همه دستگاه های اجرایی و متولی باید با انسجام بیشتر بر این امر اهتمام داشته باشند.
دهم اردیبهشت «روز ملی خلیج فارس» است. شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به مورد تهاجم قرار گرفتن هویت فرهنگی و تاریخی ملت ایران توسط ایادی استکبار جهانی بخصوص برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و تلاش آنان برای تحریف نام تاریخی این خلیج همیشه ایرانی، به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی روز دهم اردیبهشت را که سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز است، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری کرد و هیات دولت در تاریخ 22 تیر ماه سال 1384 در مصوبه ای براین نامگذاری مهر تایید زد.
دبیرخانه دایمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس به دلیل قرابت تاریخی و مرکزیت فرهنگی در بندرعباس واقع شده و سایر استان ها نیز در آن مشارکت فعال دارند.
امسال نهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، دهم اردیبهشت با حضور مقام های کشوری و استانی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می شود.
7198/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره خليج فارس


معاونت سياسي استانداري


هرمزگان