گردشگری و توریسم

گردشگری عشایری استان اردبیل توسعه می یابد

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز شنبه در جلسه شورای عشایری خلخال افزود: اجرا و توسعه طرح های بوم گردی ، اجرای جشنواره های عشایری در مناطق مختلف استان و معرفی جاذبه های گردشگری عشایر در کنار ایجاد زمینه برای معرفی ظرفیت های گردشگری عشایر استان موجب ایجاد اشتغال در بین جمعیت عشایری می شود.
او گفت: جشنواره کوچ عشایر بستری برای معرفی ظرفیت ها ، استعدادها ، پتانسیل ها و قابلیت های عشایر در مناطق مختلف استان اردبیل است که در صورت برگزاری مطلوب و ورود بخش خصوصی به این موضوع سرمایه گذاران بخش گردشگری می توانند از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین اظهار داشت: جشنواره عشایر شمال استان در سطح ملی برگزار می شود و عشایر شهرستان های پارس آباد، بیله سوار ، گرمی و مشگین شهر با همه ظرفیت خود توان در این جشنواره حضور خواهند یافت.
فلاحی بیان داشت: اجرای کوچ نمادین عشایر ، پخش زنده ، رژه اسب سواران و بازی های بومی – محلی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره خواهد بود.
وی هدف اصلی این جشنواره را معرفی قابیلیت های عشایر برای گردشگران داخلی و خارجی و همچنین ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر در بین عشایر دانست.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل هم در این جلسه از راه اندازی نخستین طرح بوم گردی عشایری این استان در یکی از مناطق عشایرنشین بیله سوار خبر داد.
معرفت آذری به برگزاری سومین جشنواره عشاری شهرستان خلخال در سال جاری اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره های عشایری با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری و همچنین اجرای طرح های بوم گردی در مناطق عشایر نشین استان از اهداف و برنامه های اداره کل امور عشایری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است.
7119/6018

انتهای پیام /*


اجتماعي


شوراي عشايري


فلاحي


اردبيل