گردشگری و توریسم

جشنواره غذای اکو

یحیی رحمتی شامگاه شنبه در حاشیه پنجمین جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویداد در سال های ابتدایی خود بسر می برد و با بررسی نقاط صعف و قوت آن در سال های آینده به طور قطع کیفیت آن ارتقا خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم، 18 گروه آشپزی از کشورهای مختلف حضور دارند، اظهار داشت: این افراد، سفیران فرهنگی هستند که پیام صلح و دوستی ایران را به کشورهای خود می رسانند.
این مسئول ادامه داد: حضور 15 تن از سفیران،دیپلمات ها و نمایندگان سفارتخانه های کشور عضو اکو بیانگر اهمیت برگزاری جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم به میزبانی زنجان است.
وی با بیان اینکه شهر زنجان به عنوان پایلوت گردشگری در شورای برنامه ریزی سازمان اکو مطرح شده است، گفت: بهره گیری از این فرصت نیازمند برنامه ریزی و حمایت های لازم است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان از استقبال قابل توجه شهروندان زنجانی، گردشگران داخلی و خارجی از جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم خبر داد و افزود: این رخداد و برنامه های دیگر در راستای معرفی استان زنجان به عنوان مقصد گردشگری است.
به گزارش ایرنا نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال 1394 همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار شد.
سازمان همکاری اقتصادی (Economic Cooperation Organization) موسوم به ‘اکو’ یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است.
سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1343 (1964) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.
پس از فروپاشی شوروی، در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.
9646/3088

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره غذاي اكو


جاده ابريشم


كاسپين