گردشگری و توریسم

ایران و یونان برای بهبود هرچه بیشتر روابط تلاش کنند

به گزارش ایرنا، دیمتری الکساندرا کیس شامگاه پنجشنبه در آیین پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم در زنجان در جمع خبرنگاران افزود: روابط ایران و یونان همواره خوب بوده و به لحاظ روابط سیاسی نیز نخست وزیر یونان در سال 2016 با سایر وزرا به ایران سفر کردند که این ملاقات در سطح بسیار بالایی بود.
وی اظهار داشت: در ارتباط با روابط اقتصادی نیز باید گفت این بخش می تواند بیش از گذشته بهبود یابد و در حوزه روابط تجاری نیز تا همین اواخر از ایران واردات نفت داشته ایم که یکی از محصولات مهم و راهبردی است.
سفیر یونان در ایران گفت: کشورمان به غیر از این حوزه ها روابط آنچنانی در دیگر حوزه ها ندارد، تجارت ایران با یونان سالانه حدود 30 میلیون یورو است.
وی بر گسترش روابط 2 جانبه به ویژه با استان زنجان تاکید کرد و گفت: تولید محصول زیتون با کیفیت و وجود زمینه های گردشگری از مزیت های این استان است.
الکساندرا کیس افزود:استان زنجان دارای فرصت های فوق العاده ای در زمینه توسعه گردشگری است که از جمله آن می توان به گنبد سلطانیه و موزه مردان نمکی اشاره کرد.
وی اظهار داشت: کشور یونان دارای صنعت گردشگری قدرتمندی است بطوری که سال گذشته با توجه به جمعیت 10 میلیون نفری این کشور، 32 میلیون نفر گردشگر وارد یونان شد.
سفیر یونان در ایران گفت: تحریم های کنونی مشکلاتی در زمینه نقل و انتقالات مالی و بانکی فراهم کرده اما اتحادیه اروپا مکانیزم هایی اتخاذ کرده تا یونان با استفاده از آن،با ایران در ارتباط باشد.
وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره غذا ایده فوق العاده ای است که مردمان را به همدیگر نزدیک تر می کند و به نظرم مدرک موفقیت این فستیوال در این است که پنجمین دوره آن در حال برگزاری است.
الکساندرا کیس خاطرنشان کرد: این فستیوال روبه رشد بوده و زنجان می تواند این رویداد را در سال های آینده نیز برگزار کند.
به گزارش ایرنا پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم 29 فروردین تا اول اردیبهشت امسال در مجموعه نمایشگاههای بین المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.
9646/6085

انتهای پیام /*


فرهنگي


غذاي اكو


گردشگري


سفير يونان