گردشگری و توریسم

جذابیت های متعدد یزد باعث افزایش گردشگران استان شد

در 19 روز تعطیلات نوروزی امسال (از 27 اسفند 97 تا 16 فرودین 98)، یک میلیون و 907 هزار و 960 نفر شب مسافر نوروزی در استان اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.25 برابر رشد نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از دستگاه های فعال نوروز 1398 اظهار داشت: آنچه در نوروز امسال شاهد بودیم همدلی برای یک جشن ملی و تعامل سازنده میان دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و مردم بود که باعث سربلندی استان در خدمات رسانی به گردشگران نوروزی شد.
وی افزود: در کنار رشد گردشگران داخلی و خارجی، کاهش برخی جرائم مانند سرقت و کاهش تلفات جاده ای با وجود افزایش گردشگران از دیگر رخدادهایی بود که یزد را به محلی امن برای گردشگران تبدیل کرده است.
استاندار یزد نیاز به ظرفیت سازی در حوزه گردشگری با تجه به افزایش تقاضا در این زمینه را تلنگری برای سرمایه گذاری های جدید در این بخش عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت و کشاورزی مشکلاتی را نیز به همراه دارد ولی با توجه به ظرفیت های گردشگری استان، با استفاده مناسب از این ظرفیت ها و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش می توان دغدغه های ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی بومی استان را کاهش داد.
طالبی بر تقویت حوزه میراث فرهنگی و میراث طبیعی استان تأکید و از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برای هماهنگی مطلوب میان دستگاه ها و حضور میدانی مدیرکل میراث فرهنگی، سایر مدیران دستگاه های خدمات رسان و فرمانداران در زمینه اسکان مهمانان نوروزی و مدیریت مناسب برای کاهش خسارات بارندگی و سیلاب های ابتدای امسال تقدیر کرد.
وی همچنین از بخش خصوصی استان نیزکه در پذیرایی از مسافران نوروزی عملکرد موفق داشته قدردانی کرد و ادامه داد: رضایت بالای مسافران از بخش های مختلف موجب خشنودی و تجربه ای موفق برای استان بود و در آینده باید از تجربه و ظرفیت های موجود در بافت تاریخی و همه مناطق استان استفاده شود.
در این جلسه از 150 نفر در 50 بخش خدمات رسان فعال در ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد در بخش های دولتی و خصوصی تقدیر شد .
در بخش رسانه ها نیز خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) به عنوان رسانه برتر در ایام نوروز 98 معرفی شد.
از 25 اسفند 1397 تا پایان 16 فروردین 1398، ورود 744 هزار و 375 دستگاه وسیله نقلیه به استان یزد ثبت شد.
1968/ 6014/

انتهای پیام /*


اجتماعي


استاندار يزد


مسافران نوروزي


نوروز 98