گردشگری و توریسم

سه میلیارد ریال صنایع دستی در استان مرکزی به فروش رفت

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، «قاسم کاظمی» افزود: آثار فلزی، میناکاری، سفالی، مصنوعات چوبی، کپوبافی و مسگری از جمله صنایع دستی به فروش رفته در این مدت دراستان بوده است.
وی اظهار داشت: سه بازارچه صنایع دستی در شهرهای استان مرکزی به مجموع صنایع دستی استان افزوده شده است تا زمینه دسترسی علاقمندان به صنایع دستی به سهولت فراهم شود.
وی با بیان اینکه رونق بازار کار هنرمندان صنایع دستی همواره در اولویت های این اداره کل قرار گرفته است، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان همواره در تلاش است تا با هموارسازی فضای کسب و کار هنرمندان صنایع دستی، زمینه لازم را برای رشد اقتصادی و رونق تولید هنرمندان ایجاد کند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در سال جاری که رونق تولید در راس امور نهادهای دولتی و غیردولتی قرار گرفته است، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی می تواند فرصت عرضه و فروش محصولات و ارتقای توانمندی های هنرمندان را فراهم کند.
کاظمی افزود: 99 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در نوروز 98 توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در شهرستان های استان دایر بود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: هشت هزار و 170 گردشگر از نمایشگاه های صنایع دستی در نوروز امسال بازدید کردند.
کاظمی افزود: رونق فروش تولیدات صنایع دستی و توجه به این موضوع جزء برنامه های این اداره کل در سال جدید است که در تحقق اهداف شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری در مورد رونق تولید خواهد بود.
هشت هزار هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در 110 رشته فعال هستند.
6991/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


فروش صنايع دستي


استان مركزي