گردشگری و توریسم

توریسم درمانی در اردبیل توسعه می‌یابد

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: اردبیل قابلیت کم‌ نظیری در زمینه توریسم درمانی دارد و با توجه به اشتراکات فرهنگی این استان با کشورهای همسایه بویژه جمهوری آذربایجان فرصت مطلوبی برای رونق آن است.
وی بیان کرد: تاکنون استفاده مطلوبی از ظرفیت های گردشگری سلامت استان نشده و به منظور توسعه بخش گردشگری طرح های مهمی از جمله همکاری با کشورهای همسایه در این حوزه مد نظر قرار گرفته است.
فلاحی گفت: بر اساس این تفاهمنامه اعزام 12 پزشک عمومی برای فراگیری دوره های آموزشی پزشکی آبدرمانی به ترکیه امضا شده و پس از فراگیری آموزش در آبدرمانی های استان مستقر خواهند شد.
میدرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین با بیان اینکه همایش بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در اردبیل قابلیت های گردشگری استان را معرفی می کند، افزود: توانمندی های گردشگری این استان بصورت مستند در این همایش معرفی شده و همزمان یک نمایشگاه گردشگری هم در سالن ختایی بقعه شیخ صفی با هدف معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری دایر خواهد شد.
دکتر قدرت اخوان اکبری ، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: راه اندازی دانشکده طب سنتی این دانشگاه در دستور کار است و با نهایی شدن صدور مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات احداث این دانشکده آغاز می شود.
وی افزود: هدف از راه اندازی این دانشکده رونق توریسم درمانی و استفاده بهینه از منابع آبدرمانی استان می باشد.
اخوان اکبری بیان کرد: همچنین طرح ایجاد دهکده سلامت و مجتمع آبدرمانی نوین برای فعال سازی توریسم درمانی در سرعین با سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به ایجاد دپارتمان پذیرش بیمار در اردبیل افزود: سال گذشته سه بیمارستان امام خمینی (ره) ، تامین اجتماعی سبلان و بیمارستان خصوصی قائم موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی شدند و امکانات پذیرش گردشگر سلامت در این سه بیمارستان به صورت ویژه فراهم شد.
اخوان اکبری برنامه سال جاری علوم پزشکی استان برای ساماندهی گردشگران سلامت را راه‌ اندازی دپارتمان بین‌ المللی پذیرش مسافر در پایانه مرزی بیله سوار ذکر کرد و گفت: بعد از معاینه اولیه به صورت رایگان، بیمار به مراکز درمانی تخصصی هدایت می ‌شود.
دومین همایش بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو 28 الی 30 خرداد ماه در اردبیل برگزار می شود.
7110/ 1257

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


اردبیل


توریسم درمانی