گردشگری و توریسم

کوره های سنتی زغال روستای چماچار ماسال جاذبه گردشگری می شود

به گزارش ایرنا محمدجواد عامر روز چهارشنبه در نشست با رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری در جهت شکوفایی فرصت های کارآفرینی در شهرستان ماسال ابراز امیدواری کرد که با همکاری این نهاد دوره های آموزشی کارآفرینی برای جوانان در سطح شهرستان برگزار شود.
وی با اشاره به تولید زغال به روش سنتی در روستای چماچار شاندرمن افزود: یک رویکرد می تواند این باشد که ما با توجه به آلایندگی این روش تولید زغال این صنعت را در روستای چماچار متوقف کنیم، اما در صورتی که برنامه ریزی دقیقی برای این روستا وجود داشته باشد می توانیم علاوه بر اصلاح روند تولید زغال و رفع آلودگی های ناشی از آن، از کوره های سنتی زغال این روستا به عنوان یک جاذبه گردشگری بهره بگیریم.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در ادامه این نشست با ابراز آمادگی جهت حمایت از کارآفرینان دارای ایده در سطح شهرستان ماسال اظهار داشت: حمایت های پارک علم و فناوری در حوزه های مختلف از جمله مشاوره و اعطای تسهیلات انجام می شود.
علی باستی با استقبال از پیشنهاد فرماندار ماسال در خصوص اجرای دوره های آموزشی کارآفرینی تصریح کرد: باید سعی کنیم دانش بازارسازی و تیم سازی و مهارت هایی که در دانشگاه ها به دانشجویان یاد نمی دهند را به آنان آموزش دهیم.
پس از برگزاری این نشست فرماندار ماسال با همراهی رئیس پارک علم و فناوری اطلاعات گیلان از کوره های تولید زغال روستای چماچار بازدید کردند و راهکارهای تولید مطابق با محیط زیست و استفاده از این صنعت به عنوان یک فرصت کارآفرینی در حوزه های صنعتی و گردشگری این روستا را مورد بررسی قرار دادند.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ماسال


گردشگري


گيلان