گردشگری و توریسم

691 هزار اقامت گردشگر نوروزی در چابهار ثبت شد

محمداکبر چاکرزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار با طبیعت بکر و زیبا از جمله سواحل صخره ای و ماسه ای، اقیانوس هند و دریای عمان، کوههای حیرت انگیز مینیاتوری موسوم به کوههای مریخی، آثار باستانی و تاریخی و همچنین مردمانی خونگرم، با فرهنگ و مهمان نواز، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از استانهای سراسر کشور و حتی گردشگران کشور های دیگر است.
وی ادامه داد: تعطیلات نوروز به واسطه آب و هوای مطلوب و معتدل این منطقه نسبت به سایر مناطق ایران و همچنین برپایی جشنواره های شاد و متنوع نوروزی بیشترین سفرهای گردشگری را به این منطقه شاهد هستیم.
فرماندار سابق خاش با بیان اینکه گردشگران برای سفر به چابهار علاوه بر راههای زمینی از پروازهای تهران – چابهار و مشهد – چابهار نیز استفاده می کنند.
وی بیان کرد: سفر گردشگران به منطقه آزاد چابهار معمولا به تعطیلات نوروز ختم نمی شود و آب و هوای بهاری این منطقه در چهار فصل سال گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و جهان به چابهار می کشاند.
چاکرزهی اظهار داشت: مرداد ماه که اغلب مناطق گردشگری ایران بویژه سواحل جنوبی کشور گرما و رطوبت شدیدی را تجربه می کنند چابهار با آب و هوای معتدل و پدیده فوق العاده مونسون گردشگران بسیاری را مجذوب خود می کند.
وی تصریح کرد: بادهای اقیانوسی و استوایی مرداد ماه در چابهار موجب پدیده های نادر و زیبای موج های مرتفع و متلاطم در خلیج چابهار و دریای عمان می شود و این موضوع جاذبه شگفت انگیزی برای گردشگران بسیاری بویژه علاقه مندان به ورزش موج سواری است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران این منطقه در تعطیلات نوروز امسال از استانهای خراسان شمالی،جنوبی و رضوی، کرمان، تهران و فارس بود، اظهار داشت: بیشتر این مسافران در این ایام در منازل استیجاری ثبت شده در ستاد خدمات سفر منطقه و کمپ های مسافرتی اقامت داشتند.
وی ادامه داد:منطقه آزاد چابهار به خاطر آب و هوای بهاری و معتدل در چهار فصل سال شاهد ورود گردشگران بسیاری است.
3043**3213

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


اقامت گردشگران


چابهار