گردشگری و توریسم

بانگ هنری عشایر ایران در بدره نواخته می شود

عبدالحسین رحمتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره برای نخستین بار با حضور ایل های مختلف عشایر ایران و رقابت در زمینه های شعر، بازی های بومی، محلی و هنرهای سنتی و دستی برگزار خواهد شد.
وی گفت: در مجموع 50 اثر شعر از عشایر استان های خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کرمانشاه از 47شاعر و همچنین آثار مختلف صنایع دستی و سنتی و شش گروه بازیهای بومی، محلی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
رحمتی، تجلیل از 20 شاعر برگزیده و شاعران پیشکسوت ملی، برگزیدگان حوزه هنرهای سنتی و دستی و گروه های بازی های بومی، محلی عشایر ایران را از جمله برنامه های اختتامیه این جشنواره عنوان کرد.
به گفته وی، حفاظت و معرفی مواریث فرهنگی هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر ایران از جمله اهداف این جشنواره است.
رحمتی اضافه کرد: برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند در شاکله ای تمام قد،حافظ مواریث و گنجینه های معنوی این مرز پر گهر و اسلامی باشد.
وی با اشاره به اینکه صیانت، حفاظت و معرفی مواریث فرهنگی هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر ایران از دیگر اهداف این جشنواره خواهد بود، افزود: ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی برای توسعه و ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره گیری از ابزار و راهکارهای فرهنگی هنری اقوام و عشایر زاگرس نشین برای تعالی هرچه بیشتر فرهنگ مردمان این خطه از بهشت ایران زمین در دستور کار قرار دارد.
7171/6034

انتهای پیام /*


فرهنگی


همایش


جشنواره


عشایر