گردشگری و توریسم

هنرهای سنتی به نسل جوان منتقل می شود

«عبدالمجید شریف زاده» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ،افزود: ثبت نام در این دوره های آموزشی پس از مصاحبه و با تایید استادان مربوطه انجام می شود.
وی با بیان اینکه پژوهشکده هنرهای سنتی تنها محلی است که اقدام به آموزش برخی رشته های سنتی ایرانی به صورت انحصاری همچون زری دوزی می کند، اظهار داشت: استادان دارای درجه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرجویان آموزش می دهند.
مدیر پژوهشکده هنرهای سنتی اضافه کرد: زری بافی جز هنرهای منحصر به فردی ایرانی است که پارچه های زری بافی تولید می شود.
شریف زاده توضیح داد که هنرجو پس از گذراندن سه دوره آموزش از ابتدا تا پیشرفته، مدرک پژوهشکده را اخذ کرده و با توجه به مهارت کسب توانایی کار و اشتغال می یابد و می تواند تولید داشته باشد.
مدیر پژوهشکده هنرهای سنتی ادامه داد :این دوره ها شامل تذهیب، نگارگری، گل و مرغ لاکی روغنی، زری بافی، خوش نویسی، میناسازی، نقاشی روی سفال، چرخ کاری سفال، گچ بری، طراحی سنتی، گلیم بافی و قالی بافی است.
به گفته وی، ساخت سازهای سنتی همچون (تنبک، قیچک، سنتور، رباب، سه تار، تار و تنبور)، معرق، منبت ریزقلم، حجم چوب، قلم زنی، زری بافی، نوازندگی (تار و سه تار) نقاشی باتیک و دوخت سنتی دیگر رشته های هنر سنتی است که استادان برجسته در این پژوهشکده به هنرجویان آموزش می دهند.
شریف زاده همچنین اظهار داشت که کلاس ها در کارگاه های این پژوهشکده برگزار و در واقع وقتی هنرجو وارد این فضا می شود، وارد یک فضای کاملا کارگاهی و هنری که با هنرهای دیگر ایرانی نیز آشنا می گردد.
وی با بیان اینکه ثبت نام در دوره های آموزشی برای دانشجویان با 30 درصد تخفیف انجام می شود، ادامه داد: همچنین ثبت نام دوره تابستان هنرهای سنتی از 25 خرداد سال جاری انجام خواهد شد.
شریف زاده گفت: علاقه مندان و هنرجویان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به واحد آموزش پژوهشکده هنرهای سنتی مراجعه و یا با شماره تلفن 66098330 تماس حاصل کنند.
فراهنگ ** 9012 ** 1355

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


هنرهای سنتی


آموزش هنرجو