گردشگری و توریسم

پنجمین فصل بررسی های باستان شناسی جنوب کرمان به پایان رسید

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: این فصل بررسی های مشترک باستان شناسی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه توبینگن آلمان به سرپرستی نادر علیدادی سلیمانی و پروفسور پیتر فلزنر انجام شد.
وی با بیان اینکه پنجمین فصل بررسی های مشترک باستان شناسی حوزه جیرفت از هفته آخر بهمن ماه سال 97 آغاز شد اظهار داشت: این بررسی ها که به مدت 2 ماه به طول انجامید به بررسی و شناسایی و مستندسازی تپه ها، محوطه ها و گورستانهای تاریخی این حوزه پرداخت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: در نتیجه این فصل از بررسیها 64محوطه باستانی مورد شناسایی قرار گرفت که مستندسازی این محوطه ها به تکمیل نقشه باستان شناسی جنوب کرمان کمک بزرگی می کند.
وی با اشاره به اینکه پنجمین فصل بررسی های باستان شناسی جنوب کرمان نتایج ارزنده ای در برداشت افزود: این فصل از بررسیهای باستان شناسی با هدف شناسایی و با تکیه بر مطالعات اثر مفرغ حوزه جنوب و چگونگی ارتباط آن با سواحل خلیج فارس و دریای عمان و ارتباطات فرا منطقه ای در بین النهرین(جنوب عراق امروزی) انجام پذیرفت.
فرخی تاکید کرد: این هیات باستان شناسی به مطالعات خود در پنج سال آینده تا گستره استان کرمان و سواحل دریا ادامه خواهد داد.
استان کرمان با سابقه تمدنی و تاریخی کهن دارای محوطه های باستانی متعددی است که کاوش های باستان شناسی در آن انجام می شود.
محوطه باستانی کنار صندل، شهر تاریخی دقیانوس، گورستان محطوط آباد و شهر قدیم جیرفت از جمله محوطه های باستانی کاوش شده در جنوب استان کرمان محسوب می شود.
3029/7437

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


كاوش باستان شناسي


جنوب كرمان