گردشگری و توریسم

تشکل های مردم نهاد بازوی حمایتی برنامه های دولت باشند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، جلال تاجیک روز سه شنبه در سومین دوره آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد قم افزود: دولت نیز باید حامی تشکل‌های مردم نهاد با هدف ارتقاء کمی و کیفی خدمات خود باشد.
وی با اشاره به لزوم توانمندسازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی گفت: این مهم از سال 95 در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد و در همین رابطه دوره های آموزشی برای تشکل ها در نظر گرفته شده که سومین دوره آن در حال برگزاری است.
وی خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد با فعالیت های خود می توانند به تحقق اهداف میراث فرهنگی و تقویت حوزه گردشگری کمک کنند.
تاجیک در ادامه با اشاره به سیل اخیر در کشور تاکید کرد: بسیاری از مسائل این چنینی، ریشه های مدیریتی دارد که هرگاه سازمان های مردم نهاد و سمن ها در جامعه تقویت شوند، شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود.
سیل در نخستین روزهای سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز در این مراسم گفت: تشکل‌های مردم نهاد از شاخصه های جوامع توسعه یافته است که از طریق آموزش و تقویت آنان، جامعه در مسیر رشد و ترقی قرار خواهد گرفت.
حمید یزدانی ادامه داد: اگر سمن ها به درستی شکل بگیرند، بار سنگینی از وظایف سازمان ها برداشته خواهد شد؛ لذا آموزش و توانمندسازی سمن‌ها جزیی از وظایف دولت و سازمان محسوب می شود.
وی افزود: بدون تردید استفاده از ایده ها و نظرهای سمن ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجب موفقیت سازمان خواهد شد، سیاست ما نیز در اداره کل میراث فرهنگی استان استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و استفاده از ایده های نو و نظرهای خلاقانه آنان است.
یزدانی تصریح کرد: توسعه پایدار در صنعت گردشگری مستلزم استفاده بهینه از سمن هاست و با تقویت تشکل های مردم نهاد، گردشگری جایگاه اصلی خود را در جامعه بدست خواهد آورد.
1175 /

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


سمن ها


قم