اخبار گردشگری

کلیسای جامع نوتردام در آتش سوخت

بعدازظهر روز دوشنبه خبری وحشتناک نه تنها سرتاسر فرانسه بلکه بسیاری از مردمان جهان را تحت تاثیر قرار داد. خبر کوتاه و بسیار ناراحت‌کننده بود، کلیسای جامع نوتردام پاریس در آتش سوخت.

کلیسای جامع نوتردام در آتش سوختعلت این آتش‌سوزی مشخص نیست اما مقام‌های محلی می‌گویند این واقعه می‌تواند مربوط به مرمتی باشد که در کلیسا در جریان بود.
به سرعت عملیات گسترده‌ای برای مهار آتش انجام گرفت اما منار مخروطی کلیسا و سقف آن فرو ریخت و آسیب‌های جدی به کل بنای آن وارد شده است. درون کلیسا آثار هنری زیادی وجود داشت که نابودی آنها در کنار ساختمان یک تراژدی واقعی را رقم خواهد زد.
هنگام آتش‌سوزی، هزاران نفر در خیابان‌های اطراف کلیسا جامع جمع شده بودند، برخی اشک می‌ریختند و برخی دیگر سرود‌های روحانی زمزمه می کردند. این کلیسا تقریبا بدون هیچ آسیبی از دو جنگ جهانی جان سالم به در برده بود به همین دلیل فرو ریختن آن تمامی مردم را در بهت فرو برد.
این کلیسا نماد و سمبل فرانسه بود که شاهکار ادبی ویکتور هوگو با نام گوژپشت نوتردام از آن وام گرفته بود. رقیب اصلی این کلیسا برج ایفل است که حدود صد سال قدمت دارد اما نوتردام از قرن یازدهم بر پاریس مشرف بود.